Vilka täcken är BÄST?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Hooorses
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 190
H

Hooorses

Hej!
Jag har nyss köpt en tävlingshäst och nu när kylan börjar komma så är det dax att köpa in några täcken!
Så jag skulle verkligen uppskatta om ni kunde komma med bra tipps på bra täcken!
Och var jag kan köpa dem.
Det jag söker är ett innetäcke i ung 200 g, ett fleecetäcke, ett ulltäcke, ett skritt täcke och ett utetäcke i 100-200g.
Jag har redan ett ofodrat regntäcke och ett utetäcke.

Jag vill köpa täcken i bra kvalite som passar hästen bra och inte är obekväma.
Har fått tipps om Avalanche som horze säljer. Men de finns inte i de täcken jag söker förutom stalltäcke.

Sv: Vilka täcken är BÄST?

Beror ju lite på hur hästen ser ut, men Horseware har en förmåga att sitta bra på många hästar, Amigo och Rambo är lite rymligare och Rhino är lite smalare.
Bucas funkar bra på min ena som är av den smäckrare modellen och även horseware(amigo,rhino,rambo), Shires och horseware(rambo,amigo ej rhino) hade jag på min storbogade dam, Pessoa och Horseware(amigo,rambo ej rhino) på araben.

Hade även ett Avalance täcke på den storbogade och det satt bra på henne men blir lite klänning på den tunnare...
Använder Back on tracks fleecetäcke som sitter bäst på den tunnare men ok på araben.
Har ett Shires stalltäcke med helhals 200 g som jag är väldigt nöjd med, Amigo Insulator är också bra.

Vill du ha riktigt bra och hållbara täcken - kika på Horseware Rambo. De har 3 års garanti och de håller vad de lovar (du tjänar in pengarna jämfört med andra tillverkare som har täcken med dålig hållbarhet, där täckena håller en säsong).
Även deras Rhino och Amigo-sortiment är bra.

En annan tillverkare jag har bra erfarenheter av är Shires, de verkar också göra bra täcken, till överkomliga priser.

Vad gäller fleece- och ulltäcken som man bara har kortare stunder i box/transport så spelar det ingen större roll vad du väljer. Det är utetäckena det är viktigt att välja med omsorg.

Horseware är superbra täcken! det har 3 olika modeller, amigo, rhino och rambo. rambo är helt klart bäst men amigo är fruktansvärt prisvärda!
Titta på horseware om du hittar det du söker.

Beror ju väldigt mkt på kroppsform hos hästen.

Men jag säger som de andra Bucas, HW och Shires är väldigt bra täcken.
Men de ska ju passa hästen också...

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver köpa ett nytt täcke, men vet inte vilket jag ska ta. Det ska vara regntätt. Runt 50g foder Finnas avtagbar hals Blankt...
Svar
6
· Visningar
992
Senast: Sirap
·
Utrustning Jag ska snart köpa en häst och har lite frågor om täcken som jag skulle bli superglad om någon svarade på :) 1. Vilket märke på täcken... 2
Svar
35
· Visningar
5 145
Senast: Mia_R
·
Utrustning Hej! Börjar fundera på nytt täcke. Just nu har hästen "bara" 1 flug/regntäcke, ett 0g regn, 80g regn, 370g vinter, 50 & 100g... 2
Svar
30
· Visningar
10 155
Senast: Darkie
·
Utrustning Hittills har pållen klarat sig bra med de täcken vi har, men nu närmar vi ju oss den kallaste tiden på året och jag känner att det...
Svar
18
· Visningar
1 172
Senast: Harbor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka