Röstade ungefär samtidigt och det var kö ut på trappan i församlingshemmet.Här var det tre lediga bås när jag röstade vid 9:30
Underbart. Hoppas det var en föraning om att det bir ett stort valdeltagande.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Röstade ungefär samtidigt och det var kö ut på trappan i församlingshemmet.Här var det tre lediga bås när jag röstade vid 9:30
Gör inte som jag, lade in körkortet i kuvertet. Sååå pinsamt men vi hittade detJag har precis nu kommit tillbaka från min vallokal, var bara jag och en till där.
Jag ska sitta som röstmottagare 16-20 idag och hoppas på inte alltför mycket rusning då det är min första gång![]()
Gör inte som jag, lade in körkortet i kuvertet. Sååå pinsamt men vi hittade det. Då hade jag ändå tagit emot hundratals röster.
Vad händer då, stänger de med kö kvar verkligen?Röstade lite efter nio, var väl en före och tre-fyra efter mig. Ute på landet, brukar väl vara lugnt på förmiddagen. Tror dock det sagts att det brukar vara flera lagom till stängning?
Hur som helst skulle jag inte vilja vara ute i sista minuten, man kanske inte hinner fram i tid och det skulle väl vara rätt trist.
Jag hör det från många platser i landet. Engagemanget i den här valrörelsen har varit större än någonsin.Var vid lokalen vid 10.30 och har aldrig sett så mycket folk där vid val innan, är fjärde gången jag röstar i denna lokal. Fikade med barnen utanför så var kvar ca en timme och kön ringlade ut ur lokalen och minskade inte, snarare tvärtom. Jag tror och hoppas och fick känslan av att många vill ta sitt ansvar och sätta ner foten mot de mörka krafter som tyvärr växer i samhället, blev t.om lite rörd när jag stod där i kön![]()
Tack för alla svar, sov lite väl länge idag :/
En annan fråga. Måste man rösta i ett bås eller kan man lägga valsedlarna i kuvertet utanför? Kommer aldrig ihåg hur det går till, har inte hunnit rösta i så många val. Är totalt obrydd om ifall någon ser vad jag röstar på.