Vilka tyglar föredrar ni?

Sv: Vilka tyglar föredrar ni?

Piccadilly skrev:
Vävribb, flätade, gummi, invävt gummi, med eller utan "stopp-pluppar", eller helt i läder? Olika för hopp och dressyr? Vad föredrar ni, och varför?

Har provat att rida med både flätade och gummi. Men det var inget för mig...håller mig till vävribb.....

Har ridit på mjuka vävribb, men ska nog testa ett par kantflätade lädertyglar nån gång framöver.

Smala, släta lädertyglar, förstås :bow: Annars är välanvända vävribb andrahandsfavorit helst utan stoppar ;___;
Usch för gummityglar (sådana med bara ena sidan i gummi är dock inte fullt så farliga) och flätade läder tyglar:angel:

Mjuka och fina lädertyglar med kantflätning eller väl använda mjuka vävribbtyglar. Har ett par mjuka vävribbryglar med gummi och dom är gudomliga:bow:

Smala lädertyglar med stoppar. Annars får jag problem att stänga handen ordentligt.

Helt klart de enda tyglar som man kan använda är ju de franska super grip tyglarna som jag absolut inte kan stava till (TeaD kanske??)

Mjuka följsamma och blir inte hala när det regnar

på dressyrtränset har jag lädertyglar med såna där "stoppar" på eller vad det heter.... Ja såna små i läder med ungefär 1 dm mellanrum! :)
på hopptränset har jag typ tunna gummityglar, dom ger bra grepp

Liknande trådar

Utrustning Den här tiden på året är min häst, som många andra, väldigt skavkänslig. Hon får bland annat skav på halsen av tyglarna. Jag använder... 2
Svar
26
· Visningar
886
Senast: TinyWiny
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
879
Senast: Lisen82
·
Utrustning Min häst har fått tygelskav den här vintern så tänkte att jag kanske ska försöka byta tyglar. Har nu lädertyglar med gummi på insidan... 2
Svar
30
· Visningar
2 032
Senast: MiniLi
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
670
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Eurovision 2025
  • Vilken färg?
  • Svensk Politik 4

Hund, Katt, Andra Djur