Vilken Albion hoppmodel?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare lisbethjoh
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 219
L

lisbethjoh

Någon som känner igen modellen på bifogad bild? Har någon ridit i den? Hur är den?

14_1_b.JPG

Sv: Vilken Albion hoppmodel?

Jag har en sån....min är helt underbar :love:
...ska du köpa eller sälja den, jag är intresserad om du ska sälja.'

Min är en albion 17 medium, kommer inte ihåg om det står något, style tror jag eller kontroll, kan kolla, ullstoppad är min så den behöver stoppas med jämna mellanrum.

Det är inte en Kontrol, jag har jämfört med bilder på en sådan, bla under sadelkåpan. Hade det varit en Kontrol hade jag slått till och köpt den med en gång. Sadeln är ett par år gammal och den som säljer den påstår att det är en Legend, men den liknar ingen Legend jag träffat på.

Har du en exakt lika dan? Hur gammal är din sadel? Den här är en 17,5 MW.

Jag har stirrat på bilden och är helt säker.....min är likadan jag sitter på jobbet så jag kan inte kolla, men min är albion 17 tum medium eller det står 17 m. Det står ingenstans på min sadel något namn som style eller kontroll, min är också några år gammal men hel och omstoppad av en riktig sadlemak. Den är klart den skönaste sadeln jag ridit i.:love: ifsig har jag inte ridit i alla märken men den är bra.
Jag har en Albion dressyr oxå av nästan samma årsmodell och de passar min häst jätte bra.

Som sagt om du inte ska köpa den så skicka gärna ett privmed om vart jag kan vända mig, det vore jätte snällt.

Det kan säkert vara en legend för ledgenden tillverkas inte längre så det finns nog inga bilder att jämföra med numer finns legend K2 och det är inte samma modell.

Har nu via serienumret fått besked från Albion vilken sadelmodell det är! Det är en crosscountry (xc) lightweight vilket är en legend med 5000 bom, årsmodell -03. Någon som känner till denna modell?

Liknande trådar

Utrustning Hej Någon som vet hur en glidskena på en skrittmaskin modell äldre skall smörjas hittar inga smörjnipplar eller dylikt så alla råd tas...
Svar
1
· Visningar
194
Senast: Angel
·
Utrustning Hej! Har en sadel som behöver byta sits på. Kontaktade sadelmakare i min närhet och hon säger att den behöver skickas till fabriken... 2
Svar
23
· Visningar
1 127
Utrustning Erfarenheter, tankar eller jämförelser kring Rambo Micklem Comfort Girth eller Eric le Tixerant? Väger mellan dessa två främst. Har...
Svar
3
· Visningar
432
Utrustning Skulle vilja ha lite tips av er som använder airbag väst. Har scrollat förbi någon modell som även hade skydd för nacken men hittar inte...
Svar
2
· Visningar
258
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V
  • Valp 2025