Vilken ålder slutar araber växa?

Sv: Vilken ålder slutar araber växa?

Min arab har nog slutat växa nu tror jag:p Hon är åtta i april:D

Vad jag har hört har inte arabers skelett växt klart förnst de är
ca 10-12 år(andra hästars skelett växer klart vid ca 8 års ålder)

Något jag hört,behöver inte stämma.

Okej,jag tror att han växer till sig:) Ta det lungt med honom bara för om min teori stämmer borde man ju ta det extra varsamt med araberna(men sen får de ju också ett starkt skelett när de är färdigvuxna:p )

Tycker förresten att din hingst är jättesnygg:love:

Kan du inte lägga upp lite bilder på honom så jag får se lite mer av honom(gärna någon bild när han är uppställd;) )

Tack så mycket är väldigt nöjd med honom själv =) jag ska försöka ta en bild av honom ikväll om jag hittar nån i stallet som kan hålla kameran =)
Nu kan han inte ställa upp sig riktigt än, var på min första träning hos madde (tsarabians) igår..men jag ska göra mitt bästa :smirk:

Liknande trådar

Träning 3 åringen är hemma efter 2.5 år på lösdrift. Han är gänglig och jag tycker han ser mer ut som en 2åring än en 3åring. Upplever att han... 2 3
Svar
50
· Visningar
2 983
Träning Fått tips om att fästa gummimatta på frambommen i transporten för att få min häst som skrapar när han blir frustrerad att sluta skrapa...
Svar
12
· Visningar
746
Övr. Barn När slutade era barn att växa, och hur mycket växte de på slutet? Min 13-åring är 175 cm och växer han 2 dm till så får han inte plats i... 2 3
Svar
43
· Visningar
4 016
Senast: SaraXX
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
630

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka