Vilken app använder du för ljudböcker?

Mineur

Trådstartare
Moderator
Jag tänkte att jag skulle önska mig prenumeration på en svensk ljudboksapp till jul. Jag använder Amazon Audible nu och är jättenöjd egentligen, men där finns tyvärr inga svenska böcker.

Helst skulle jag vilja ha en app som har ett bra utbud av både svensk- och engelskspråkiga böcker. Jag vill också ha en där det finns en "sleep timer", alltså där man kan ställa in så att boken slutar av sig själv efter 15 minuter eller liknande. Sedan lyssnar jag inte alls särskilt mycket, snittar nog en bok i månaden eller så, så om det finns något med olika nivåer av medlemskap där jag kan komma undan lite billigare vore det toppen.

Vad rekommenderar ni?
 
Jag har Storytel och är nöjd. Fast jag har inte testat någon annan app så jag har inget att jämföra med.
Tycker det fungerar bra med timer-funktionen. Om inte annat så märkte jag att jag tydligen somnar snabbare än vad jag trodde. :)
 
Jag har bara provat BookBeat (och bara lite mindre än en månad). Men jag är nöjd. Den har en sleep-funktion som man själv kan ställa tiden för: från 10 min och bra bit uppåt. Jag har lyssnat på både svenska och engelska böcker. När provmånaden för BookBeat går ut ska jag prova Storytel så jag kan jämföra dem.
 
Först hade jag Storytel men jag tyckte Nextory hade ett bättre utbud för mig men Nextory la av att funka efter senaste uppdateringen :rage: :arghh: jag ringde kundtjänst men de kunde tydligen inte fixa det :crazy: så jag sa upp abonnemanget
Så nu har jag också Bookbeat
 
Funkar bara i Sverige tror jag. I Tyskland kan man i alla fall inte ladda ner appen.

Nextory!

Fast jag har lyssnat på svenska böcker via Audible.
Man måste nog ha ett svenskt abonnemang isf. För bara man har appen nedladdad funkar den ju var som helst.
 
Jag kom på en sak till jag gillar med Bookbeat. Jag lyssnar ofta när jag kör bil och har då mobilen kopplad till bilen via bluetooth (lyssnar på boken med hörlurar) och ringer någon då så pausar bookbeat automatiskt och sen fortsätter den automatiskt när samtalet är slut. Det är bra. men så gör kanske alla liknande appar?
 
Tack för alla era svar! Bookbeat hade jag inte ens hört talas om, så jag ska kika på dem också. Har annars hört mycket bra om Nextory, men jag ska absolut jämföra! Ska också kolla om det verkar funka med Storytel här.

Fast jag har lyssnat på svenska böcker via Audible.
Oj, pinsamt om jag missat något jätteenkelt här! När jag har försökt söka på svenska böcker och författare kommer det inte upp några resultat, trots att det inte varit några ovanliga titlar/författare jag sökt på. Kan du ge något exempel på svensk bok du lyckats hitta, så jag kan se om det funkar för mig?

Jag kom på en sak till jag gillar med Bookbeat. Jag lyssnar ofta när jag kör bil och har då mobilen kopplad till bilen via bluetooth (lyssnar på boken med hörlurar) och ringer någon då så pausar bookbeat automatiskt och sen fortsätter den automatiskt när samtalet är slut. Det är bra. men så gör kanske alla liknande appar?
Så gör i alla fall Audible också, supersmidigt! :)
 
Oj, pinsamt om jag missat något jätteenkelt här! När jag har försökt söka på svenska böcker och författare kommer det inte upp några resultat, trots att det inte varit några ovanliga titlar/författare jag sökt på. Kan du ge något exempel på svensk bok du lyckats hitta, så jag kan se om det funkar för mig?

På Audible.com kan du välja mellan 671 böcker på svenska, klicka på förstoringsglaset utan att fylla i rutan, scrolla ner och välj svenska som språkfilter.
 
Jag har Storytel som jag är mycket nöjd med. Har dock inte haft något annat att jämföra med men har inget att klaga på direkt vad gäller Storytel. Gillar bolaget som sådant också :)
 
På Audible.com kan du välja mellan 671 böcker på svenska, klicka på förstoringsglaset utan att fylla i rutan, scrolla ner och välj svenska som språkfilter.

Det maste jag ocksa testa!

Har har ocksa biblioteken en egen app, Libby, som funkar superbra. Storytell gar inte alls har, :meh: men jag ar nojd med Audible som ocksa ar de billigaste nar man inte kan lana boken pa Libby eller kon ar for lang. iBooks funkar inte alls lika bra och nagra andra har jag inte kommit mig for att prova.
 
Jag har testat både Storytell, Nextory och Bookbeat och apparna har väl i stort sett samma funktioner så där är de alla bra.

Bookbeat gillade jag läsupplevelsen mest på, dock inte (då) ett utbud som lockade. Storytell fastnade jag inte alls för i varken i gränssnitt eller utbud. Jag föredrar helt klart Nextory som ”helhetsapp” för både lyssning och läsning.
 
Jag har använt Storytel i perioder i många år.
Testade Nextory för några år sedan när jag fick nåt studenterbjudande, men gillade inte den appen. Och det var nåt mer som störde mig, minns inte säkert men det kan möjligen ha varit att jag inte kunde söka och lägga till böcker via datorn.
 
På Audible.com kan du välja mellan 671 böcker på svenska, klicka på förstoringsglaset utan att fylla i rutan, scrolla ner och välj svenska som språkfilter.
Alltså jag har testat det där idag, men jag kan inte se att jag har något språkfilter? Såhär ser det ut när jag försöker söka i Audible Store och i själva appen:

3_5bd5a7dfddf2b37304b48d63.jpg


4_5bd5a7e2e087c34dcb7572fb.jpg


Har provat att titta under Account Settings och lite överallt, men fattar inte :o
 

Liknande trådar

IT & mobiler Sonen (4år) har börjat lyssna på ljudbok när han går och lägger sig. Vi har nu provat Storytell i 2 veckor med lite blandat resultat...
Svar
4
· Visningar
605
Senast: pollex
·
Övr. Barn På allmänt finns det en tråd om ljudböcker, men jag funderar på vilken som är bäst på barnljudböcker. Vilka fungerar om barnen ska...
Svar
1
· Visningar
556
Senast: Soapbubble
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp