Vilken app använder du för ljudböcker?

1540741513077.png


Voila!

Hoppas det funkar för dig!

Hur det funkar i appen kan jag inte säga, jag brukar söka och ladda ner böckerna pa datorn, det är mycket bekvämare!
 
@majola Men gud vilken stjärna du är! Tack tack tack för hjälpen, nu har även jag lyckats hitta rätt! :bow:

Hade ingen aning om att man ens kunde sköta det från datorn sådär, men det kan man ju såklart. Åh, här ska lyssnas på svenska böcker! :banana:
 
Jag gillar Storytel utav alla jag testat. Har för mig att Nextory och Bookbeat inte hade möjligheten att öka uppspelningstempot förut? Men det kanske är ändrat? Annars är det ju något som vissa har stor glädje av och vissa inte alls :)

En annan grej med Storytel, som kanske också är möjligt med andra (?), är att du kan välja abonnemang med bara en bok/månad vilket såklart blir billigare än obegränsad lyssning (om än inte per bok då).

Förutom det gillar jag även biblioteksappen, just för att den är gratis :) men det kräver ju lånekort och utbudet är inte riktigt lika bra. Men ett bra alternativ! :)
 
Jag gillar Storytel utav alla jag testat. Har för mig att Nextory och Bookbeat inte hade möjligheten att öka uppspelningstempot förut? Men det kanske är ändrat? Annars är det ju något som vissa har stor glädje av och vissa inte alls :)

En annan grej med Storytel, som kanske också är möjligt med andra (?), är att du kan välja abonnemang med bara en bok/månad vilket såklart blir billigare än obegränsad lyssning (om än inte per bok då).

Förutom det gillar jag även biblioteksappen, just för att den är gratis :) men det kräver ju lånekort och utbudet är inte riktigt lika bra. Men ett bra alternativ! :)

Jodå, Bookbeat har så man kan öka uppspelningstempot. Varför man skulle vilja göra det är för mig en gåta. Men det går upp till 2x hastigheten. Man kan även sänka den till 0.5x.
 
Jag har använt Storytel hela tiden och är nöjd med den. Jag blev dock "tvungen" att testa Nextory nu, eftersom en av de böcker jag ville lyssna på fanns där men inte på Storytel. Rent spontant så trivs jag mycket sämre med Nextorys app än med Storytels, tycker att Nextory är lite krångligare att hantera.
 
Jag använder Nextory sen ett år tillbaka och jag är helnöjd. Först hade jag Audible men det ingår endast en bok per månad så det räckte inte för mig.
 
Mitt tips är att kolla upp vad det kostar att köpa den typen av böcker du är intresserad av. Jag gör så, för att jag inte lyssnar nog mycket för att det ska vara värt ett abonnemang, så jag kommer billigare undan med att köpa de ljudböcker jag vill ha.

Nu verkar det ju i och för sig finnas nåt billigare för en bok i månaden, som du fått tips om, men kan ju alltid hjälpa nån. Värt att tänka på i alla fall, så man inte betalar för ett abonnemang man inte utnyttjar. :D
 
Mitt tips är att kolla upp vad det kostar att köpa den typen av böcker du är intresserad av. Jag gör så, för att jag inte lyssnar nog mycket för att det ska vara värt ett abonnemang, så jag kommer billigare undan med att köpa de ljudböcker jag vill ha.

Nu verkar det ju i och för sig finnas nåt billigare för en bok i månaden, som du fått tips om, men kan ju alltid hjälpa nån. Värt att tänka på i alla fall, så man inte betalar för ett abonnemang man inte utnyttjar. :D
Ja det var ju smart tänkt! Just Audible är väldigt billigt och kostar bara ca 85 kr i månaden, vilket jag dessutom delar med min sambo, men blir det att jag byter till något dyrare ska jag absolut jämföra kostnaderna!
 
Efter lång övertalningstid gick jag med på att min syster fick bjuda mig på 2 v "provlyssning". Sen dess är jag fast. Det är drygt 1 år sen. Lyssnar dagligen, alltid när jag ska somna och på långa promenader.
 
Jag har använt Storytel hela tiden och är nöjd med den. Jag blev dock "tvungen" att testa Nextory nu, eftersom en av de böcker jag ville lyssna på fanns där men inte på Storytel. Rent spontant så trivs jag mycket sämre med Nextorys app än med Storytels, tycker att Nextory är lite krångligare att hantera.
Nu har jag hunnit lyssna några timmar till med Nextory-appen, och jag retar mig jättemycket på den! På min telefon ligger Storytel kvar uppe i översta kanten när jag lyssnar på en bok, så det är bara att gå dit och trycka på play så startar boken där jag senast slutade. Men Nextory-appen "försvinner" mellan gångerna jag lyssnar och jag får leta upp den och klicka igång den. Och när jag gör det så är inte ens spelaren synlig, utan jag måste klicka runt ett tag i appen innan jag hittar tillbaks till spelaren. Men inte nog med det för när jag trycker på play så kan den starta en eller flera minuter både framåt och bakåt från där jag stannade senast. När jag försöker hoppa bakåt med "backa 15 sekunder-knappen" så står den ibland bara och hoppar på samma ställe och backar inte alls. Alltså morr! :rage: Är ju inte särskilt sugen på att fortsätta använda Nextory. :meh:
 
Jag har Storytel, och är nöjd med utbudet, har även köpt deras läsplatta eftersom jag läser mer än jag lyssnar. Nu har vi nästan obefintlig täckning hemma, och då fungerar det rätt dåligt med synkning och uppdatering av bokhyllan, tyvärr, även när jag har täckning sedan. Lägga böcker offline och läsa hemma funkar inte heller, verkar som om appen behöver täckning ändå för att öppna dem. :mad: Dessutom är det lite buggigt med bokmärken mellan varven.
 
Jag har Storytel, och är nöjd med utbudet, har även köpt deras läsplatta eftersom jag läser mer än jag lyssnar. Nu har vi nästan obefintlig täckning hemma, och då fungerar det rätt dåligt med synkning och uppdatering av bokhyllan, tyvärr, även när jag har täckning sedan. Lägga böcker offline och läsa hemma funkar inte heller, verkar som om appen behöver täckning ändå för att öppna dem. :mad: Dessutom är det lite buggigt med bokmärken mellan varven.
Kan man bara läsa deras böcker i deras läsplatta eller kan man ladda hem andra böcker till den också? Funderar på vilken platta jag villhöver.
 
Kan man bara läsa deras böcker i deras läsplatta eller kan man ladda hem andra böcker till den också? Funderar på vilken platta jag villhöver.
Själva läsplattan är bra funktionsmässigt, tycker jag. Jag provade med en vanlig läsplatta (både android och iPad), men det var inte för mig. Synd, för det hade ju gett ett större utbud förstås.
 
Har provat storytel och audible. Men foredrar Storytel. Laddade ner appen medan jag fortfarande bodde i Sverige sa klarade mig undan dar.
Enda jag saknar ar vissa titlar men nar jag mailade dem sa var dom valdigt snabba med personliga svar och so far sa har det latit valdig lovande med titlar jag onskat.
 
Nu har provat Storytel ett tag och jag tyckte att Bokkbeat appen var bättre. Storytelappen stänger ner sig själv ibland när jag lyssnar och när jag sätter igång boken igen så har den hoppat tillbaka till där jag var senast jag pausade boken. Det är rätt irriterande!

Men just nu vill jag lyssna på böcker som inte finns på Bookbeat så det blir nog Storytel ett tag till ändå. Men tekniskt föredrar jag Bookbeat!
 
Nu har provat Storytel ett tag och jag tyckte att Bokkbeat appen var bättre. Storytelappen stänger ner sig själv ibland när jag lyssnar och när jag sätter igång boken igen så har den hoppat tillbaka till där jag var senast jag pausade boken. Det är rätt irriterande!

Men just nu vill jag lyssna på böcker som inte finns på Bookbeat så det blir nog Storytel ett tag till ändå. Men tekniskt föredrar jag Bookbeat!
Det problemet hade jag också förut, det försvann när jag bytte telefon. Så jag antar att det hade med den att göra.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Sonen (4år) har börjat lyssna på ljudbok när han går och lägger sig. Vi har nu provat Storytell i 2 veckor med lite blandat resultat...
Svar
4
· Visningar
605
Senast: pollex
·
Övr. Barn På allmänt finns det en tråd om ljudböcker, men jag funderar på vilken som är bäst på barnljudböcker. Vilka fungerar om barnen ska...
Svar
1
· Visningar
556
Senast: Soapbubble
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp