vilken färg passar bäst på en brun häst med svarta ben

wilma fahlström

Trådstartare
Jag ska köpa nya benskydd till min häst.
Jag vill ha svarta eller bruna benskydd.
Jag behöver lite hjälp med väljandet så skriv järna vad ni tycker passar bäst.
 
Helt klart svarta. Allra snyggaste min häst haft var svarta läderskydd med ljusbruna detaljer. Men plastskydd är så mycket mer praktiskt och kommer oftast enfärgat.
 
Beror ju lite på vilken brun nyans men tycker brunt är snyggt på svarta, brunsvarta och ljusa hästar och svart på andra färger.
 
Antingen så matchar man med sadel/schabrak eller med hästens ben :).

Har rödbruna benskydd och röd/naturbrun sadel på mörkbrun häst :).
 
Beror helt på färg, modell osv. Jag hade svarta ihop med svart sadel och träns. Har även kört på bruna ihop med svart sadel och träns.

I nuläget går jag nog mer på om de ser bra ut på hästen och sen uppfyller sin funktion, sen om det matchar eller inte spelar mindre roll.
 
Jag tycker båda passar men att det kan kännas lite roligare när något bryter av. Har själv en brun häst (med svarta ben) och hon har mest bruna benskydd.
 

Liknande trådar

Utrustning Känner mig lite omodern nu, men har börjat fundera på att köpa thermoridbyxor som komplement till de riktigt kalla dagarna. Jag går i...
2
Svar
22
· Visningar
1 282
Senast: Buongusto
·
Utrustning Har ju lånat en sadel som Legat bra på min häst men ska lämna igen den imorgon då ägaren plötsligt kommit på att hon behöver den på...
Svar
5
· Visningar
616
Senast: Sorgsen
·
Hundavel & Ras Behöver hjälp i att välja. Söker en liten hund, har en jaktlabbe idag på fem år och letar hund nr 2 som ska bli ”dottern” på 7 års hund...
Svar
15
· Visningar
1 274
Senast: Sofie.S
·
Utrustning Ja, jag ska köpa nya stövlar och vill ha inspiration kring vilka som ser bra ut och verkar sitta bra. Jag ser ibland stövlar på...
Svar
9
· Visningar
1 345
Senast: Mirtai
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Trixtråden
  • Akvarietråden IV
  • Försäkring - igen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp