Bukefalos 28 år!

Vilken fågel?

Sv: Vilken fågel?

Nu har jag suttit och lyssnat på olika fågelläten :D Men är så många man kan lyssna på. Det närmaste jag kom var tretåig hackspett. Men kändes inte hundra...
 
Sv: Vilken fågel?

Trastar har vi gott om, så det kan tänkas. Men dom kvittrar ju mer, denna skäller ju på en typ.
 
Sv: Vilken fågel?

Jag vet inte vilken slags fågel, men den har förmodligen ungar ute och den varnar för en katt, eller dig (!) eller något annat hot. Det är ett varningsläte.
 
Sv: Vilken fågel?

kl

Kan man få trådkapa lite?

På tal om fågelläten, detta hörde vi en sen kväll för något år sedan. Skulle gissa på någon rovfågel för jag tyckte jag såg något ganska stort som flög förbi, någon som lockar på sin unge? Den pipande svarade alltid. Ganska roligt "skällande" dock, lät som en liten hund ;)

http://youtu.be/zkLX_EBLDHs
 
Sv: Vilken fågel?

Fast hos koltrastar hör man alltid mer än en ton, precis som på sidan du hänvisar till.
Tror mer på hackspett jag.
 
Sv: Vilken fågel?

Alltså, jag vet inte. Kan inte säga absolut hackspetten eller koltrasten. Båda finns här, så inte går det att utesluta heller.
 
Sv: Vilken fågel?

Hm. Brorsan, som är Seriös Fågelexpert säger att det inte är hackspett; den låter annorlunda, han har dem här i sin trädgård. Men ett varningsläte är det absolut. Många fåglar har liknande varningsläten.
 

Liknande trådar

Tjatter I ett ihåligt äppelträd på tomten bor någon fågel. Sambon sa att det såg ut som en stor, svart and kröp ut ur hålet i trädet i morse...
2
Svar
20
· Visningar
1 172
Senast: Sel
·
Mat Tänkte köpa ny airfryer när skatten kommer. Men så var det det här med att bestämma sig 🫣 Har skalat ner det till 2 st i alla fall, en...
Svar
4
· Visningar
419
Senast: MissFideli
·
Övr. Djur Dessa sötnosar har varit här väldigt mycket senaste dagarna, någon som vet vad det är för sorts fågel?
Svar
3
· Visningar
854
Senast: Mirre
·
Trädgård & Växter Jag undrar vad det är för fågel jag hör. Det händer bara att den låter när det är mörkt (morgon eller kväll). Den låter med kortare...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
7 612
Senast: bettysmatte
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp