Vilken färg på fux?

Ida_79

Trådstartare
Ska köpa nytt schabrak o linder till min nya häst!! Vilka färger passar fuxar? Vad har ni? Visa gärna bilder:)
Så här ser min fux ut:
23260719.jpg

Sv: Vilken färg på fux?

Grönt är ju den klassiska fuxfärgen. Min fux passade riktigt bra i svart. Låter tråkigt men till en fux blir det rätt effektfullt...

Nu får jag väl skäll, men jag tycker just min Docka är snygg i det här schabraket som är Pinklavender (hade det innan jag köpte henne) annars har vi brunt och vitt mest. :)
styttaridbanan1.jpg

Mina fuxar har all världens färger (ja, inte samtidigt då)... Blått i minst tre olika nyanser, mörkgrönt, grått, svart, vitt, lila/rosa, brunt mm. Saknar något beige/sandfärgat, så det kommer nog inhandlas snart... :D

Lägger till lite bilder...:

Grönt:

Svart:

Grått:

Rosa:

Senast ändrad:

Senapsgult kan funka, passar inte alla fuxar men på en del är det riktigt snyggt. :p

Dom flesta jordfärger brukar ju passa bra :)

Till min fux (dock ganska ljus) har jag beige, marinblått, grönt, ljusblått, svart, och vitt på lindor och det tycker jag passar bra.

Grått har jag på min. I olika nyanser beroende på humör. Han är riktigt rävröd eg, syns dåligt på bild, men andra bilden visat hans färg i sommarpäls :love:

thumbnail.aspx

thumbnail.aspx

Dock, han passar i beige med, men allra, allra häst skulle jag vilja ha olivgrönt. Men det är så trassligt hitta rätt nyans. Och beige är tråkigt. :devil:

en i stallet har en fux, hon har röd färg, och jag måste säga att det var INGEN bra kombination.!! iaf inte på den hästen xD

Jag har blått, brunt, beiget och olivgrönt till min. Finns inget hemskare än när man har tex rött på en fux haha :P

Beige/ljusgrönt:

Rött: (används inte längre ;))

Orange:

Mest använder jag mitt ljus-ljus-oliv-gröna schabrak, har dock ingen bild på det till häst. ;)

jag tycker att marinblått och beige passar väldigt bra på fuxar!:)

Liknande trådar

Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
2
· Visningar
186
Utrustning Insett att schabrakgarderoben behöver förnyas… Ska sälja av Ps schabraken för de glider som f*n på nya hästen🫣 Det är liksom hela... 2
Svar
22
· Visningar
1 442
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Hej! Jag gör ibland repgrimmor på fritiden i hopp om att en dag kunna öppna och sälja hållbara grimmor av bra kvalitet. Har lagt massvis...
Svar
5
· Visningar
636
Senast: morgaine
·
Utrustning Hej! Jag ska starta min första tävling sedan 2018 i helgen och är osäker på om min hjälm är godkänd. Har en Charles Owen V8. Hittar...
Svar
5
· Visningar
438
Senast: MimmiNO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka