Vilken färg till mörkbrun häst?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Miiraa_91
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 16
  • Visningar Visningar 4 131
M

Miiraa_91

Jag ska köpa en ny sadel till min häst men kan inte bestämma mig för färg :p
Hon är mörkbrun, nu på vintern ser hon nästan svart ut. På sommaren är hon mer som man tänker sig mörkbrun :p
Nu har vi haft svarta grejer och det är hon snygg i, men brunt är ju så snyggt! Så ni som har mörkbruna hästar, vad har ni? In med bilder! Och ni som inte har mörkbruna, vad tycker ni ändå?
Brunt är snyggt men samtidigt börjar fler och fler ha det... Lite tråkigt. Menmen, vad tycker ni?
Tyvärr inga bilder.

Sv: Vilken färg till mörkbrun häst?

Antingen riktigt mörk brun eller svart. Utrustningen ska alltid vara mörkare än hästen tycker jag.

Alla mina hästar är bruna, och dom har svart utrustning. Tycker det är snyggast...fast dom har bruna läder grimmor och tömkörningsgjorden är brun:p

Men bruna hästar passar i det mesta tycker jag:)

Tycker att mörkbruna hästar är snygga i brunt :d! Men juförsig är jag lite allergisk mot svart läder också :angel::smirk:... Men endel hästar passar ju såklart bäst i svart! :p

Jag har haft både brunt och svart till min häst

Nu har jag svart sadel och träns.. min häst är som din svart på vintern och mbr på vår, sommar

Tja, min personliga åsikt är att bruna och mörkbruna hästar passar i nästan vilken nyans som helst. Dåliga bilder kanske, men här kanske du kan få lite tips iaf på vad DU tycker är snyggt eller inte.

Piggatorp5.jpg

falkoping27.jpg

DSC05200.jpg

DSC05501.jpg

DSC05076.jpg

DSC03263.jpg

DSC04727.jpg

Tycker du satsa på Tabacco! Skitsnyggt på svarta/mörkbruna hästar.

Tycker faktiskt svart är snyggast (har testat mörkbrunt, tabacco-aktigt och svart), gärna i kombination med ett ljust schabrak på vintern t ex silvergrått. En av de mörkbruna såg också ok ut men blir lite tråkigt när sadeln är nästan samma färg som hästen :p Den riktigt ljusbruna såg gräslig ut på min mörkbruna häst.
Ska man ha brunt så tycker jag det kan vara snyggt med röd/likaaktig nyans i det bruna så det ändå bryter lite mot hästens färg.

Den färgen som är mest lik hästens egna färg tycker jag du ska ha, det är snyggast.

Jag är en sucker för mörkbrunt men jag tror ändå att svart är bäst när det gäller dig. Lycka till :bump:

Jag har svart till min mörkbruna.
SNyggast, och lättast att matcha :D

jag har enbart svart till min mörkbruna häst i läderväg. Enkelt att matcha, det finns bara en nyans av svart :p och eftersom jag inte gillar brunt till mörkare hästar så är svart det enda alternativet!

Färgen ska vara mörkare än hästen anser jag. Annars är det bara sadeln man ser och inte hästen.

En skönhet klär i allt! ;)
Min häst har svart dressyrutrutning och brun hopputrustning.

IMG_8736aa.jpg

ushihopp.jpg

Liknande trådar

Hemmet Mitt växthus börjar bli hemskt slitet och jag funderar på huruvida det är vettigast att renovera det eller om jag ska avvakta ett par år... 2
Svar
39
· Visningar
1 600
Senast: manda
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
658
Senast: cowgirl81
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 164
Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen... 2
Svar
26
· Visningar
1 259
Senast: Iamia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka