Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Sitter och funderar på vilken färg/er vi ska ha som tema kring detaljer i vårt ny tapetserade vardagsrum. Väggarna är helvita på långsidorna och vit med silvermönster på kortsidorna.
Vi har en fleecefilt som går i ljusgrönt-limegrön och skulle gärna vilja fortsätta i den färgriktningen, men känns lite trist att bara ha en "färg".
Så min fråga är alltså, vilka färger passar ihop med lime/ljusgrönt?
Men framförallt till vitt och silver? Soffan går i mörkgrått-svart typ sedan har vi resterande möbler i vitt och "svartbrunt" typ.
Vilka färger hade du valt i ett rum med vita och vit/silvriga väggar och dessa möbler?
Jag hade nog valt att ta in mer grönt men i andra nyanser, och kanske en tavla i gråskala (svartvit) som anknyter till soffans färg. Matchat men inte extremmatchat Om det sen fortfarande är för mycket vitt - vitt kan bli väldigt skarpt och hårt - så hade jag mjukat upp med naturfärger som beige och trärent. Kanske någon mjuk gul nyans också. Sammanfattningsvis, de färger ni redan har valt är alla ganska skarpa så försök komplettera och binda ihop med mjuka färger som inte ligger alltför långt från det ni redan har.
Hästmänniskan En fjording. :D Mera detaljer vågar jag inte säga just nu. Men har fått OK från sambo, stallägare mm att åka & titta. Känns allt bra så...