Vilken flistugg?

gammalek

Trådstartare
Jag funderar på att köpa en flistugg. Dels till sly men även grövre småträd. Har mycket mark så den kommer att användas ofta. Någon som kan rekommendera?
 
Hur tjocka småträd? Jag är väldigt nöjd med min elektriska Eliet, den är snabb, enkel att använda, kraftfull. Tar dock bara upp till 4 cm stammar.
 
Hur tjocka småträd? Jag är väldigt nöjd med min elektriska Eliet, den är snabb, enkel att använda, kraftfull. Tar dock bara upp till 4 cm stammar.
Är det verkligen en flistugg? Min Alko kompostkvarn tar grenar på 4,5 cm med lite övertalning och den duger utmärkt till att flisa sly och beskurna trädgrenar. Men jag tolkar det som att ts är ute efter att flisa större volymer än trädgårdsrens.
 
Är det verkligen en flistugg? Min Alko kompostkvarn tar grenar på 4,5 cm med lite övertalning och den duger utmärkt till att flisa sly och beskurna trädgrenar. Men jag tolkar det som att ts är ute efter att flisa större volymer än trädgårdsrens.
Kanske inte, men större volymer tar den, jag flisar allt som inte blir ved/virke varje år så mycket mer än trädgård. Men det kanske är diametern som avgör.
 
Hur tjocka småträd? Jag är väldigt nöjd med min elektriska Eliet, den är snabb, enkel att använda, kraftfull. Tar dock bara upp till 4 cm stammar.
Jag skulle behöva en som klarar åtminstone 10 cm stammar eller gärna mer. Men då kanske det behövs någon större maskin?
 

Liknande trådar

Fordon Jag och min man funderar lite på om vi ska köpa en mopedbil som komplement till våran bil (minibuss så ingen man gärna kör i stan med)...
Svar
5
· Visningar
521
Senast: Fetaost
·
Juridik & Ekonomi Jag sålde mitt hus i årsskiftet och fick då loss en del pengar. Jag har alltid gillat tanken med att vara helt skuldfri (dvs inte ens...
2
Svar
21
· Visningar
1 772
Anläggning Hej! Vi har en ganska plan yta hemma på vår gård där vi tänkt göra en lite budget versions paddock så småningom det enda är att det är...
Svar
4
· Visningar
829
Senast: tara
·
Samhälle Kollase på kommunens hemsida och följande krävs: "Detta krävs av dig som ska införa fastighetsnära insamling Du som är fastighetsägare...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
2 645
Senast: Badtz Maru
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Hur få stilla händer?

Omröstningar

Tillbaka
Upp