Vilken hästtransport med sadelkammare har stort utrymme framför hästen?

MsBlondy92

Trådstartare
Har börjat jakten efter en hästtransport som ska köras 2 stora hästar i samt packning.
Ge mig gärna tips på släp med stort utrymme framför hästen men med utrymme för packning.
Jag vill köpa ett nytt men inte lägga 200000kr på det utan så billigt som möjligt såklart ^^
Totalvikt måste vara över 2000kg.

Har även funderat på en transport utan sadelkammare men med utrymme för sadelskåp.
ex Ume b50, Sirius S90 Reverse, Ifor Williams HB511
ex Sirius s75, Böckmann champion/Comfort/Duo men de kanske blir trångt då sadelskåpet inte går att ta ut innan hästarna?

Något som har bilder på utrymmet i bland annat dessa??
Böckmann Big Master/Big Champion?
Böckmann Portax modellerna?
Thule Premiun Grand Prix, Thule excellent grand prix?
Christ Mega Corall?
 
Generellt sett så skulle jag nog säga att om du har en sadelkammare inne i hästdelen så går det inte in ett sadelskåp också.
 
Jag skrev inte att jag ville ha både sadelkammare o sadelskåp. Utan antingen eller? :P
Fast finns transporten med plats för båda ^^ ex ume b60 touring o Atec first class
 
Boj Classic. Det enda på marknaden som vi hittade efter att ha letat igenom varenda märke på svenska marknaden.

Dubbla skötardörrar och tillräckligt med utrymme att hänga upp krubba och hönät framför hästen. Därtill både garderob och sadelkammare.

Vårt 2100 kg får ta 1260 kg lastvikt, men går att få upp till 2500 kg har jag för mig. Heter numera Forza om jag inte minns fel. Sällan ute på begagnatmarknaden som Boj, men visst finns de.
 
Jag vill gärna köpa nytt när de rör sig om en stor summa pengar ifall något strular osv :) begagnad forzab är inte så lätt o hitta heller
 
Boj, thule, star, brenderup. Har släp med sadelkammare och klädkammare med gott om plats framför hästen. är man smidig så får man nog plats med ett sadelskåp framför bommen också.

Ifor, böckmann, thiel, cheval liberal m,m har med sadelkammare framför hästen och väljer man bort sadelkammaren i dessa så går man plats med tansportabelt sadelskåp framför bommen.
 
Jag vill gärna köpa nytt när de rör sig om en stor summa pengar ifall något strular osv :) begagnad forzab är inte så lätt o hitta heller

Fast det är ju betydligt bättre att köpa begagnad kvalité än att handla billig budget där problemen kommer direkt utan att några garantier täcker. Sedan tycker jag ju inte att "stor summa" är rätt heller - vad är stor summa?
 
Har legat ett par ute på blocket.se, så de kommer ut då och då. Man får vara på hugget eftersom de försvinner snabbt.

Förra veckan låg det en superfin för 65 000 kr (tror jag, kan varit 60 000 kr) i Jönköping.

När vi köpte vår slog vi till samma dag som annonsen kom ut, det var många som hade ringt och vi gjorde upp affären samma kväll.
 
Nej, man får vara snabb. Jag kollade varje dag i flera månader, just för att de gick så himla snabbt. De verkar dessutom mer åtråvärda nu när priserna gått upp på Forzab.
 
Jag skrev att jag ville hitta så billigt som möjligt. Men vi har olika åsikter helt enkelt. För mig är inte Bäckman, ifor williams osv budget märken :)
O skulle jag välja en forzab så vill jag ha classic då cavalllo inte faller mig i smaken då med den utrustning jag vill ha så ligger den på runt 180-190000kr tyvärr. Så då är det inte något alternativ för mig. Jag vill ha en ny, sen kan du fortfarande de anse att det är bättre med en begagnad :) dock vill jag inte ha det. Tack ändå :)
 
Som du själv konstaterat Ume A/B 50, har ju gott om utrymme. Alt. Ume A/B 60, där du har i princip en walk-in garderob framför hästen. Dock inte plats för skåp, men en hel del annat.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp