Vilken häst passar MoN på?

Sv: Vilken häst passar MoN på?

Så om det är någon mer som har erfarenhet av storlek och passform, dela GÄRNA med er :laugh:!!!

En liten tanke.. Din häst ser ut att vara rätt så takformad, ska inte M&N passa bra på hästar med rundare ryggar? Eller det kanske är olika modeller.

Alltså, jag funderade lite på det också, men har alltid fått för mig att han är ganska rund mot platt när man tittar på honom i verkligheten. Men visst ser han lite takformad ut? :confused:

Och vilken sadel skulle kunna passa då?

Nä, nu har jag tagit ett beslut och sadeln ska skickas till mig på tisdag. Så hoppas få den innan helgen :)

Håll tummarna att det kommer att passa min lilla pålle :laugh::bump:

Fick hem sadeln idag. Men till min besvikelse för smal :-(. Värt att testa iaf. Men synd.

Provred den oxå, himla skön! Även att man inte känner någon gelsits, inte mjukare än någon annan sadel.

Och som sagt lite i bakvikt.

MEN, tänkte ta bilder efter jag ridit i den, men under ridturen snubblade min häst till och det högg till i ryggen på mig. Kan inte räta på den. Så blev inga bilder, ska se om det kan bli några imorgon. Om jag kan röra på mig då...

Här kommer bilder. Kanske inte de bästa tyvärr... :confused: man tror alltid att de blir bättre när man tar dem:grin:

Ser ut som den ligger långt fram, men den ska inte ligga längre bak. Känner bogbladskanten innan sadel kommer. Han ser ut så helt enkelt ;)

IMG_20121020_134029_zps87d85a8f.jpg

IMG_20121020_134202_zps90b563a0.jpg

IMG_20121020_134111_zps244a8a8d.jpg

IMG_20121020_134038_zpseeff3c49.jpg

IMG_20121020_134219_zpsda2b8eda.jpg

Bomformen ser ju inte så tokig ut för hästen men som du säger själv ser den ju lite smal ut.. Trist! Har du öppet köp?

Ja, om det bara hade varit en vidare bom, så hade jag nog slått huvudet rakt på spiken;). För visst kan man inte ändra deras bommar?

Fick den med öppet köp, så får tyvärr ta och skicka tillbaka den... men ändå skönt att ha den möjligheten. Som iof var mitt villkor eftersom jag verkligen chansade hej villt.

Men verkligen typiskt med vidden.

Jag hade testat en vidare om det går att hitta. Jag tycker att min 32:a ser vidare ut, men den är ju äldre också.

Liknande trådar

Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 272
Senast: MiniLi
·
R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 299
Senast: iNHALE
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
996
Senast: Esmeralda
·
Utrustning Har ett evigt bekymmer med mitt bäcken. Hästen är rätt normal i ryggen och kan ha det mesta som kommer i modell som tar lite manke och...
Svar
15
· Visningar
2 319
Senast: Mogge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka