Vilken hoppsadel borde jag testa?

Guldaskig

Trådstartare
Har i dagsläget en Kentaur Medea bomvidd 2 (normal) som är utprovad till min häst. Enligt sadelutprovaren behöver min häst en bred kanal och en relativt rak bom men ändå inte spikrak eftersom hästens rygg kommer skjuta fram sadeln om bommen blir för rak. Andra dressyrsadlar som har passat hästen är Farmland Conquest (MW) och Zaldi Antlanta (31).

Funderar nu på att skaffa en hoppsadel och vill ha massor med tips på vilka sadlar som kan tänkas passa :)

Senast ändrad:
Sv: Vilken hoppsadel borde jag testa?

Puttar tråden lite...

Vad tror ni om en Wintec cc eller Globus Esperanza?

Liknande trådar

Hoppning Hej! Jag har inte hoppat direkt regelbundet sen vår hopp-läromästare togs bort akut för säkert 8-9 år sedan. Med henne tränade och...
Svar
4
· Visningar
1 801
Utrustning Jag är i akut behov av nya sadlar till min häst. Dressyrsadeln som provades ut för ett år sedan av en erkänt skicklig sadelutprovare är... 2
Svar
25
· Visningar
12 605
Senast: ylvalill
·
Utrustning Har en unghäst som blir fyra i år och tyvärr växt ur sin Amerigo Vega hoppsadel. Till min stora sorg.Förmodligen räcker det att bredda...
Svar
3
· Visningar
1 426
Senast: Estivuz
·
Utrustning Min lilla pärla har en svår rygg, har jag lärt mig nu. Den är rak, men ej spikrak, nästan lite svängd då han är skarpt överbyggd och pga...
Svar
3
· Visningar
3 024
Senast: DrT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka