Vilken hoppsadel

• Hoppning
  • Trådstartare Trådstartare Tullathebest
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 13
  • Visningar Visningar 1 255
T

Tullathebest

Har ett stort problem ska köpa en ny hoppsadel den får helst inte kosta över 4000:- och jag vill att den ska vara brun/tabacco eller liknande vilken ska jag välja en begagnad går också bra snälla hjälp;)

Sv: Vilken hoppsadel

unde 4' kr lär de bli svårt & hitta en sadel som inte är skit.. :smirk:

Men,begagnade går att få tag på i bra skick med lite tur!
Ny sadel till det priset skulle inte jag överväga!

det är svårt att berätta vilken sadel som kan passa din häst - ta hjälp av kunnig person eller sadelutprövare! Det blir dyrare i längden om du köper en sadel som inte ligger bra.. Det är rätt att spara pengar - men man får inte vara dumsnål! Jag köpte min begagnad för 11000, och då är den super för både mig och hästen! Nya och begagnade går självklart att få billigare, men SE TILL att de ligger bra! Annars blir alltin kajko i slutänden.

Begagnade sadlar går att hitta riktigt billiga. Och i bra skick!

TS: Ta hjälp av sadelutprovare och försök hitta en bra begagnad. Och det är värt att betala lite mer för en sadel som passar hästen - det kommer gynna er båda i längden.. Det kan allt skena iväg med omkostnader för en sadel som inte ligger bra på hästen.

stübben begagnad kan man nog få tag på en bra i den prisklassen och även jacson har hoppsadlaren sånn kan man nog få en ganska fräsh för de pengarna...

Jag hittade en helt ny Zaldi Alba (nypris 9700kr) för 4000kr.

Så klipp kan man göra!

Liknande trådar

Hemmet Ja. Jag behöver köpa en ny bäddmadrass och jag tror nog att jag bara har köpt en bäddmadrass i hela mitt liv. Jag står och velar mellan...
Svar
7
· Visningar
575
Senast: mysboll
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
599
Senast: Ramona
·
Hemmet Vad har ni för utemöbler? Vilket material och hur förvarar ni dem mellan säsongerna? Tar ni hand om dem på något sätt? Jag har aldrig...
Svar
17
· Visningar
943
Senast: cassiopeja
·
Utrustning Hej! Jag har nyligen köpt en ny hopphäst, sto 13 år hoppar upp till 140. Hon flyttade hem till oss för snart 4 månader sedan. Upptäckte...
Svar
1
· Visningar
257
Senast: Nevermind
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Hingstvalsfunderingar 2025