Vilken JÄST??

Cita

Trådstartare
Ska man använda den blå eller röda jästen (från mataffären asså), att fodra me, räcker det med ett halvt paket om dagen till d-ponny? när ger ni jästen morgon,kväll??
 
Sv: Vilken JÄST??

Har aldrig hört talas om ngn som ger ren jäst till hsäten? :s


Dom flesta brukar ju köpa foderjäst..
 
Sv: Vilken JÄST??

du ska inte använda någon av dom jästsorterna.. det är inte bra för hästmagen då det sväller i kroppstemperatur!
köp foderjäst på granngården istället.. ½ dl per 300 kg häst ungefär..
 
Sv: Vilken JÄST??

Nu har jag funderat på detta jätte länge, kan någon förklara förmig varför man väljer att fodra med ett aktivt jäst som man använder vid bakning? Den jästen man köper till djur ex. foderjäst sägs ju vara avdödad jäst alltså inte aktiv. Eller har jag drömt :confused: ?
 

Liknande trådar

Foder & Strö Dotterns D-ponny, arabiskt fullblod, går på lösdrift. Får analyserat hösilage 3 ggr/dag. Fri tillgång på halm halva dygnet ungefär...
Svar
4
· Visningar
769
Senast: mily
·
Foder & Strö Jag behöver hjälp med halm för lättfödd d-ponny. Vi köpte en överviktig (eller fet 🤷🏽‍♀️) ponny. Bedömd 7.5 på en skala till 9 av...
Svar
16
· Visningar
1 709
Senast: CaisaCax
·
Foder & Strö Hej! Har i år svårt att få tag på halm, har inte tillräckligt mycket kvar för att fortsätta ge som jag gör idag. Finns det andra saker...
Svar
3
· Visningar
679
Senast: warg
·
Kropp & Själ Jag har haft ont i ländryggen i några år nu på morgonen när jag vaknat (stel och öm i musklerna ffa) men det har blivit så att säga...
Svar
14
· Visningar
562
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp