Vilken klubb ska man tävla för??

R

Rigoletto

Har detta problemet för andra året i rad...
Med bråk o vissa andra problem ex: att inte klubben ställer upp för sina tävlingsryttare så har jag inte speciellt stor lust att lösa licens för "modersklubben" längre.
Men spelar det egentligen någon roll vilken klubb man löser licens för?
Ja menar finns det ändå ingen samman hållning i den gamla klubben så kan jag ju lika gärna välja vilken klubb som helst i Sverige?
Är det någon annan som vart i samma situation??
 
Sv: Vilken klubb ska man tävla för??

Du kan välja att tävla för (lösa licens för) vilken klubb som helst som du är medlem i (och du kan vara medlem i hur många klubbar som helst, men du får bara lösa licens för en). Om du vill så kan t.o.m. klubben liggea i Norrland om du bor i Skåne. Det blir bara lite svårt för dig att vara med i Norrlandsklubbens allsvenska lag och andra distriktsindelade tävlingar.
Vanliga lokal- och regionaltävlingar i din närhet kan du vara med i ändå trots att din tävlingsklubb ligger i ett annat distrikt.
Vissa klubbar kräver att man ska ha licens för dem, eller åtminstone inte ha licens för en annan klubb, för att få vara med på klubbmästerskapet.
 
Sv: Vilken klubb ska man tävla för??

Bråk i klubben är inte ovanligt, du skriver att klubben inte ställer upp för sina tävlingsryttare, hur mycket ställer du upp för klubben? Hjälper till på tävlingar, målar hinder, annat ideellt arbete som behövs.

Hos oss beror bråken/problemen mycket på att några få ställer upp men många vill ha del av det roliga, dvs kunna tävla, utan att lyfta ett finger när det är dax för jobb.
 
Sv: Vilken klubb ska man tävla för??

Jodå, jag har varit ganska flitig med att hjälpa till med alla möjliga
evenemang.

Men nu har det gått så långt att vi inte får vara o träna i ridhuset
ÄVEN att vi betalar manegehyra, bara för att vi inte har hästarna uppstallade på kubben... :mad:
De tycker att vi ska börja rida lektion istället, inte riktogt samma sak tycker inte jag direkt, jag vet inte riktigt hur dom tänker.
O så allt annat bråk som av nån anledning alltid tydligen SKA finnas
inom en ridklubb!!
 
Sv: Vilken klubb ska man tävla för??

Jag har samma dilemma. Jag väljer dock att tävla för annan klubb än moderklubben och den klubb jag har hästen uppstallad på. Helt enkelt för att jag har min tränare i annan klubb.

Däremot är jag fortf medlem i modersklubben och hjälper till på tävlingar när jag kan osv. Tävlar gör jag dock för träningsklubben!!

De får gnälla bäst de vill när det handlar om lag osv. Så länge de inte erbjuder någon vettig tränare så forts jag tävla för annan klubb.
 
Sv: Vilken klubb ska man tävla för??

vi har lite samma problem på våran klubb, klubben kommer inte i år(våren iafal) ställa upp i några lag tävlingar för att distriktet har kommit på att alla som skall tävla i lag tävlingar DIV I OCH II osv skall arrangera en likvärdig tävling tex om du skall vara me i DIV I så skall du arrengera en rional tävling med LA - MVS och detta vet vi sen innan att det är inga som kommer att ställa upp och hjälpa till utan det är vi "eldsjälar" som kommer stå dår och bygga upp bannor och domar bord etc dagen innan, resterande medlemmar är bar intresserade av att tävla och ha kul. + att det verkar som inga är intresserade av att tävla lag har skikat utt intresse anmällan till folk men det är bara två som har svarat :bow:
själv skall jag ev tävla för grann klubben i år vet inte än. hoppas det löser sig för dig :bump:
 
Sv: Vilken klubb ska man tävla för??

Hej
Då kan jag hålla med om att man blir irriterad och funderar på att byta klubb. Ägs anläggningen av ridklubben eller är den privat? Ägs den av ridklubben så kan ni väl ta upp på årsmötet (ev lämna en motion, skall lämnas någon/några veckor innan, kolla stadgarna) om att ni även vill kunna ha privatträning och kunna utnyttja ridhuset, även om ni inte står på anläggningen. Som du säger, lektionsrdining med 10-15 ekipage är inte samma sak.

Hos oss är de flesta medlemmar de som rider på ridskolan, men det finns ändå privatträning två kvällar i veckan, samt att naturligtvis får alla som har anläggningskort (oavsett om de tävlar för klubben eller inte,eller står uppstallade där eller inte) rida när ridhuset är ledigt.
 
Sv: Vilken klubb ska man tävla för??

Har precis samma problem. Vet inte heller vilken klubb jag ska välja att lösa licens för. Har kommit fram att klubben som jag har löst licens för har avanmält sitt lag i Hoppallsv div 2 utan att ens ha haft ryttarmöte eller kollat vilka som vill vara med mkt trist eftersom det det fanns flera i mitt stall inkl jag själv som gärna ville ställa upp.
Dessutom tycker jag att den som är högst ansvarig i klubben dvs ordförande bemöter folk mkt otrevligt och vill man boka tid eller likn i ridhuset så är det helt plötsligt mkt svårt osv.....
Känns inte som om man är välkommen.

Men samtidigt vet jag inte hos vilken klubb man annars ska lösa licens.
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 126
Senast: Cambrie
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 460
Senast: Nixehen
·
  • Artikel
Dagbok Funderingar kring tvåsamhet fortsätter att ockupera min hjärna till och från. Och det är väl inte så konstigt, för det tar väl ett tag...
Svar
4
· Visningar
1 049
Senast: cirkus
·
  • Artikel
Dagbok Nu har jag jobbat på mitt jobb i två månader. Frågan är om jag har lärt mig så mycket som jag borde ha gjort eller för lite? Jag vet...
Svar
1
· Visningar
1 349
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Valp 2024
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp