Vilken läkare ska jag välja?

seahawk

Trådstartare
Jag råkade ut för en olycka för snart två år sedan och skadade min fot svårt. Tyvärr har jag bestående problem och nu vill försäkringsbolaget att jag ska boka tid hos läkare för bedömning för eventuell ersättning.

Frågan är då vilken läkare jag ska välja för bedömningen?!

Läkare 1: Den läkare som opererade mig efter olyckan. Han gjorde ett fantastiskt jobb och gjorde det bästa möjliga för att reparera min fot.

Fördel: Han opererade mig och vet hur ”illa” det var/är.
Negativt: Känns tråkigt att komma tillbaka och säga att jag har problem när jag ändå tycker att han gjorde ett bra jobb..

Läkare 2: Får boka tid hos en okänd läkare.
Denne har isf ingen bakgrundsinformation, mer än vad jag berättar, men det ska väl egentligen inte spela någon roll.

Så vem hade ni valt?

Sv: Vilken läkare ska jag välja?

Jag skulle helt klart välja den första om det kändes som en trygg/trevlig person. Just för den bakgrundsinfo han redan har. Jag har svårt att tro att en läkare tar illa upp för att du har bestående men trots lyckad(?) operation, du lär knappast vara den första eller den sista som det blivit så för. ;)

Sv: Vilken läkare ska jag välja?

+ Kibani

Tack för era svar!
Det lutade åt läkare nr 1 innan, eftersom jag var väldigt nöjd, så det blir till att boka tid nu då!

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 478
Senast: Sassy
·
Gravid - 1år Familjen klarade vintern med en enda förkylning. Nu är 9 åringen inne på andra omgången kräksjuka... Först var han sjuk för 10 dagar...
Svar
4
· Visningar
1 022
Senast: Blyger
·
R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 136
Senast: Blyger
·
R
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid... 7 8 9
Svar
161
· Visningar
13 779
Senast: Raderad medlem 147980
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken ras passar mig?
  • Smitare - hur gör ni?
  • Kanin dräktighet