Vilken låt är detta?

Dressyrtjejen_97

Trådstartare
Apropå bok-mysteriet... Hörde en låt på radion idag som jag inte kan komma på vilken den är. Jag har hört den tidigare - "vid tiden" så att säga, och sett videon till den på YT för flera år sedan. Men kan inte för mitt liv komma på vad artisten/låten heter nu.
Det jag vet om låten är följande:
- Den är på danska eller norska.
- Det är en hip-hop låt.
- Den som sjunger är en kille. Han är inte dansk/norsk utan invandrare och har inte ett danskt/norskt namn.
- YT-videon är rätt så "sliskig"/sexistisk vill jag minnas :wtf:
- Låten var en typ "sommarplåga" när jag var liten. Vi bör prata kring 2001-2004 ungefär.

Anledningen till att jag började fundera på låten var för att jag satt i min Volvo 850 med fönsterna nervevade (trasig AC...) när den dök upp på radion, och pappa fällde en kommentar i stil med "nu känns det som typ 2002 på riktigt - igen" - han syftade antagligen på att både bilen och låten var ungefär samtida och inte särskilt moderna. Så kom jag på att jag lyssnade på låten när jag var liten - men kunde inte för mitt liv komma på varken vad artisten eller låten hette.
Så, är det någon allvetande Bukefalist som vet? :D

Jag vet hur irriterande det där är. Jag får ibland själv en melodislinga i huvudet och jag är inte F at komma underfund med från vilken låt den kommer.
Junior Pethead

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka