Sv: Vilken outfit skulle ni valt?
Så här såg jag ut sist jag tävlade.
Tog av mej den röda jackan när det var dags för att hoppa och hade då den röda säkerhetsvästen över den vita tävlingsskjortan, vita ridbyxor, röda-svarta neoprenchaps, brun hjälm och bruna ridskor.
Då hade jag bara dom ridskorna och neoprenchapsen var dom ända som gick om min knäortos........
Den bruna hjälmen är mycket snyggare än mina andra hjälmar som är en blå jofapotta och en rosa kamouflage lättviktshjälm som är underbar i sommarvärmen......
Ja visst jag, jag tog även bort den röda fleeceväskan med saftflaskan som jag alltid har fastsatt i sadeln då jag kan få blodsockerfall utan anledning och då behöver jag något "sött" att dricka....
Tio år tidigare tävlade jag med denna outfit:
svart jofapotta, röd tröja, vita ridbyxor, bruna shortchaps i mocka, bruna ridskor, brun sadel, brunt Stübbenträns, rött schabrak med hästens namn på och röda lindor.
Brukade använda mitt röda träns, men jag minns inte varför jag inte hade det vid denna tävling...
rött träns
P.s.
På 70- och 80-talet var det ALLTID oavsett klass: svarta ridstövlar, vita ridbyxor, plastrong, kavaj - mina var brunrutig tweed eller vanlig blå, vita handskar och jag hade då bara en brun hjälm då min matchande blå hade spruckit efter att en häst hade trampat på den då den hade trillat ner på marken.....