Vilken outfit skulle ni valt?

Hoppelihopp

Trådstartare
Ska starta en lokal hopptävling, dock endast Clear Round klass ;) Jag är en av dem som oavsett svårighetsgrad tkr det är otroligt snyggt och stilrent med vita ridbyxor och kavaj. Dock känns detta kanske lite väl överambitiöst när jag nu ändå bara ska hoppa clear round... Kavajen tror jag slopas, men skulle ni valt att rida i vita ridbyxor ändå, kanske med en klubbjacka till? Kort och gott, vad hade ni valt att rida i på en lokal hopptävling, clear round klass?

Väntar med spänning på alla bukisars smakråd :bump:

Sv: Vilken outfit skulle ni valt?

Jag hade valt vita ridbyxor och en mörk tröja. Men klubbjacka funkar också, det ser trevligt ut tycker jag.

Jag har haft vita ridbyxor och en vit polo eller en tävlingsskjorta och sen en svart v-ringad tröja över på klubbtävlingar.

Ja, tkr det definitivt är snyggare när man kan ha en lite åtsittande tröja, dock finns det ju en risk för att detta blir lite kallt, så kanske få ha klubbjackan i reserv :P Men smart idé med att ändå ha tävlingsskjorta, det piffar ju upp det hela en del :D

Jag hade definitivt haft vita ridbyxor i alla fall, och i övrigt säger jag också tävlingsskjorta under en v-ringad, svart tröja. Det ser lite stilrenare och ordentligare ut än klubbjacka, tycker jag.

Själv hade jag nog dock kört på kavaj men jag förstår helt att du tycker det känns överambitiöst.

P&J har jag vanliga ridkläder. Inte vita ridbyxor men kanske vit tröja med krage under en mörk v-ringar långärmad eller liknande.

Är det tävling så är det kavaj, punkt slut :p Jag tävlade ponny innan kavajkravet togs bort (och har inte tävlat mycket sedan dess) så för mig är tävling = kavaj. Jag har dessutom en kavaj jag gillar att rida i så varför inte :D Iofs kan jag tänka mig att det är skönt att rida i bara skjorta sommartid eller regnjacka om det regnar.

Rotade fram en v-ringad tröja och testade hela outfiten, definitivt snyggt, men jag tror ärligt talat det blir på tok för kallt *suck*... Är ju en lokal tävling, men känns som sagt lite överambitiöst med kavaj. Funderar på om man kan ta en snygg slimmad svart fleece eller något sånt istället, för jag tänker inte frysa ihjäl ;)

Så här såg jag ut sist jag tävlade.
30608231.jpg

Tog av mej den röda jackan när det var dags för att hoppa och hade då den röda säkerhetsvästen över den vita tävlingsskjortan, vita ridbyxor, röda-svarta neoprenchaps, brun hjälm och bruna ridskor.
Då hade jag bara dom ridskorna och neoprenchapsen var dom ända som gick om min knäortos........
Den bruna hjälmen är mycket snyggare än mina andra hjälmar som är en blå jofapotta och en rosa kamouflage lättviktshjälm som är underbar i sommarvärmen......

Ja visst jag, jag tog även bort den röda fleeceväskan med saftflaskan som jag alltid har fastsatt i sadeln då jag kan få blodsockerfall utan anledning och då behöver jag något "sött" att dricka....

Tio år tidigare tävlade jag med denna outfit:
333087.jpg

svart jofapotta, röd tröja, vita ridbyxor, bruna shortchaps i mocka, bruna ridskor, brun sadel, brunt Stübbenträns, rött schabrak med hästens namn på och röda lindor.
Brukade använda mitt röda träns, men jag minns inte varför jag inte hade det vid denna tävling...

rött träns
333081.jpg

P.s.

På 70- och 80-talet var det ALLTID oavsett klass: svarta ridstövlar, vita ridbyxor, plastrong, kavaj - mina var brunrutig tweed eller vanlig blå, vita handskar och jag hade då bara en brun hjälm då min matchande blå hade spruckit efter att en häst hade trampat på den då den hade trillat ner på marken.....
555664.jpg

Rotade fram en v-ringad tröja och testade hela outfiten, definitivt snyggt, men jag tror ärligt talat det blir på tok för kallt *suck*... Är ju en lokal tävling, men känns som sagt lite överambitiöst med kavaj. Funderar på om man kan ta en snygg slimmad svart fleece eller något sånt istället, för jag tänker inte frysa ihjäl ;)

Du har ingen möjlighet att köra dubbla tunnare tröjor? Jag brukar rida i skjorta + två tunna tröjor och den tunna lager på lager-effekten värmer faktiskt förvånansvärt bra. Kan väl vara lite (alltså fullt uthärdligt) kallt innan man kommit igång på hästryggen, men sedan brukar det kännas alldeles lagom. :)

Men jag har också svårt att tro att du blir lynchad om du kommer med en snygg svart fleece med tanke på årstiden. :p

man kan ju alltid ha en snäll medhjälpare som håller jackan under framhoppning/hoppning och ger den frostskadade ryttaren den igen efter ritten :p.

annars så brukar jag ha kavaj på lokal tävling, har man en så måste man ju använda den också :p
(buck som bara varit på 2 tävlingar och vägrat ut sig i 2 av 3 klasser, men full tävlings utrustning har jag ändå ^_^)

Vita brallor är overkill för mig. Det har jag inte ens när jag täcvlar på riktigt :p lyckas alltid skita ner dem då jädra dant...

När jag åker på CR eller PAR ser jag ut som hemma. Dvs snygga hella o rena ridbyxor, pikétröja o en v-ringad tröja över.

Såhär ser jag ut på lokala tävlingar. Känns lite overkill med kavaj.

(hade ingen bättre bild där man såg kläderna)
065_174949279.jpg

Hmm måste seriöst ta mig en funderare över outfiten, får väl se vad det blir för väder oxå...

Såhär såg jag ut innan jag skaffade kavajen.

32606455.jpg

Tycker det är fint och stilrent och funkar absolut på lättare tävlingar! Nu kör jag dock alltid på kavaj på tävling även om det bara är klubb. Det är ju att klä upp sig som är roligt med tävling :love:

Men v-ringat över en tävlingsskjorta/polo tycker jag absolut du kan ha! :)

Är det tävling så är det kavaj, punkt slut :p Jag tävlade ponny innan kavajkravet togs bort (och har inte tävlat mycket sedan dess) så för mig är tävling = kavaj. Jag har dessutom en kavaj jag gillar att rida i så varför inte :D

Samma här! Är det tävling, då ska det vara KAVAJ! :laugh:

Liknande trådar

Hoppning Främst en fråga till er som tävlar lokalt då det inte är krav på kavaj. Vintertid när det är tävling i svinkalla ridhus och ett gäng...
Svar
6
· Visningar
1 869
Hoppning Med tanke på att jag är återkommande funktionär (främst på regional nivå dock) borde jag kunna dessa frågor i huvudet (:o:angel:), men... 2
Svar
25
· Visningar
5 184
Senast: Unafraid
·
Hoppning Jag har aldrig tävlat på lokal hoppning eller högre, trots att jag tog grönt kort för ett stort antal år sedan :o Nu har ju dessutom en... 2
Svar
24
· Visningar
4 905
Senast: Habina
·
Dressyr Efter att ha råkat ut för en mycket allvarlig nackskada i vintras så har jag tills vidare fått sadla om från hopp- till dressyrryttare...
Svar
3
· Visningar
1 512

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rintränings- och utställningstråd
  • Uppdateringstråd 31
  • Artfex S

Hästrelaterat

Tillbaka