Vilken ras var min hund?

Sv: Vilken ras var min hund?

Tack för alla svar! Och oj, så många som varit inne på tråden! Har läst allt och tittat på websidor och googlat med stort intresse. På frågan om var i landet detta var aktuellt så är svaret Västergötland, för att vara exakt, i Korsberga. Nu har jag fått mycket att fundera över, tack alla snälla som hjälp till! :)
 
Sv: Vilken ras var min hund?

Lustigt, just boxer var den första ras jag kom att tänka på också när jag såg bilderna.
 
Sv: Vilken ras var min hund?

Din gamla hund liknar en hund som en i vårt stall hade för jättelänge sedan, den hunden var född någon gång på 80-talet.... den var faktiskt jättelik din hund förutom att den var tigrerad till färgen.

Hon var en blandras mellan Schäfer/Boxer-
 
Sv: Vilken ras var min hund?

Sambon gissade på nåt med Husky.. men fanns de på den tiden? Mkt svårt måste jag säga.. Huvudet är onekligen speciellt.. och som någon sade, även bakbenen..
 
Sv: Vilken ras var min hund?

Det skulle även kunna vara en schäfer/boxerblandning. Tycker det helt klart är schäferdrag i honom men även en del boxer...och boxer får ju längre nos när dom korsas.

Fast det är svårt att säga. Ibland är korsningar inte av mixade av det man tror, utan någonting helt annat.
 
Sv: Vilken ras var min hund?

Det är definitivt någon typ av vallhund i den iaf, det syns och beteendet tyder ju på det med.
Men med tanke på huvudformen så kan det nog vara någon terrier med i leken också, och kanske hmm... en 10% golden? Eller så är det bara en vild korsning av alla möjliga korsningar:P
Kanske din familj vet mer?
 
Sv: Vilken ras var min hund?

Kanske din familj vet mer?

Mina föräldrar lever inte längre, men de visste inte mer än jag, Jacks usprung har alltid varit ett mysterium. Ju mer jag läser om vad ni skriver, desto mer börjar jag också tro på korsningen schäfer/boxer. Det finns nog litet annat där också, men förmodligen schäfer/boxer. I alla fall blev det ett fint och mysigt resultat! :)
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Nu behöver jag bukes samlade kunskap för jag blir själv inte riktigt klok på vilken ras jag ska välja. För att göra en lång historia...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
7 147
Senast: Mia_R
·
Hundhälsa Jag har lessnat på mina svärföräldrars hund och dennes totala oförmåga att läsa andra hundar. Hon är en tik, jämnårig med vår tik (det...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 763
Senast: em-pirre
·
Hundträning Hej alla, Jag känner mig lite uppgiven och vill därför rådfråga er. Det är så att jag i måndags hämtade hem en 8-veckors basset-valp...
Svar
13
· Visningar
5 746
Senast: TinyWiny
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
3 828
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp