Vilken sadel bör passa? HJÄLP!!!

mmimmiss

Trådstartare
Min häst har svängd rygg, små bogar + manke och "lutar nedåt" (korset är ca 3-5 cm högre än manken). Hon har dessutom ganska rund rygg och måste ha mycket plats åt bogarna annars blir det "äckligt". Hon är jättesvår att hitta sadlar åt då dom flesta sadlarna glider fram på bogarna vilket hon somsagt inte tycker om.
Är det någon som stött på samma problem eller liknande och vet vilken sadel som skulle kunna passa?
Dock måste det vara billiga sadlar då det är det ända som min ekonomi tillåter just nu, max 6000 kr.

Tack på förhand! :D
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har nyligen köpt en häst, väldigt roligt naturligtvis, men problemen började direkt när jag skulle börja leta efter en passande...
Svar
17
· Visningar
2 371
Senast: CaisaCax
·
Utrustning Behöver tips på sadel till min häst. Har ingen sadelprovare i närheten och hästen är svårlastat så har ingen möjlighet att åka iväg med...
Svar
6
· Visningar
2 385
Senast: miniola
·
Utrustning Söker lite tips på modeller som kan vara värda att titta på inför veckan då vi ska besöka sadelprovare. Då både jag och häst är ganska...
Svar
3
· Visningar
1 698
Senast: tuaphua
·
Utrustning Bomvinkeln är ca 105-110 grader. Han är i dagsläget urgröpt vid sidorna av manken, så någon form av padd under kommer jag behöva i...
Svar
2
· Visningar
1 334
Senast: _Zacke_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp