Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Har provar en prestige joy jumper bomvidd 36 och den är väl bra i bommen men precis bakom är den för smal. Han hade en princeville Charlotte när han kom. bomvidd 30. Han är alltså rätt grov. Behöver 16,5-17"
En lippo angelina skulle nog passe, den är stor i bomvidden och passer bredmankede hästar. Kort annlegsbyta. inte stora i säte storleken jag brukar 16,5 men jag provit 17 tum i angelina och satt perfekt. Dette är en helt ny sadel till ett gunstig pris 8600-. Jag tenkar och kjöpa denne sadlen till min ishäst.
Det är dressyr men det finnes Lippo - Roberto med Flatback och det är samme tillverkare som Pessoasadlarna. Lippo - Fazzino close contact. Breda ullstoppade AMS-bossor som är extra mjuka och ligger an perfekt på hästens rygg. Xchange koppjärn, kan ändras i fem bomvidder, finns brukte sadlar. Jag har andast provit Angelina dressyr
Låter som du vill ha en Sensation Ride!
Är hästen dessutom grov och kanske lättfödd (??) så är det suveränt med en sadel som formar sig efter hästen och inte tvärtom!
Hästmänniskan En fjording. :D Mera detaljer vågar jag inte säga just nu. Men har fått OK från sambo, stallägare mm att åka & titta. Känns allt bra så...