vilken sadel kan passa?

Remix

Trådstartare
Lite dåliga mobilbilder

31716463.jpg

31716467.jpg

Har provar en prestige joy jumper bomvidd 36 och den är väl bra i bommen men precis bakom är den för smal. Han hade en princeville Charlotte när han kom. bomvidd 30. Han är alltså rätt grov. Behöver 16,5-17"

Senast ändrad:
Sv: vilken sadel kan passa?

En lippo angelina skulle nog passe, den är stor i bomvidden och passer bredmankede hästar. Kort annlegsbyta. inte stora i säte storleken jag brukar 16,5 men jag provit 17 tum i angelina och satt perfekt. Dette är en helt ny sadel till ett gunstig pris 8600-. Jag tenkar och kjöpa denne sadlen till min ishäst.

Hopp, dressyr eller allround;)?

Bra stöd, flatback, eller vad?

lättast är nog ändå att att ut en sadelutprovare.

Det är dressyr men det finnes Lippo - Roberto med Flatback och det är samme tillverkare som Pessoasadlarna. Lippo - Fazzino close contact. Breda ullstoppade AMS-bossor som är extra mjuka och ligger an perfekt på hästens rygg. Xchange koppjärn, kan ändras i fem bomvidder, finns brukte sadlar. Jag har andast provit Angelina dressyr

både hopp och dressyr. Gärna en sadel som man kommer nära hästen

både hopp och dressyr. Gärna en sadel som man kommer nära hästen

Låter som du vill ha en Sensation Ride!
Är hästen dessutom grov och kanske lättfödd (??) så är det suveränt med en sadel som formar sig efter hästen och inte tvärtom!

Liknande trådar

Utrustning Håller på och provar ut ny hoppsadel till min häst och hon trivdes superbra i en Prestige Roma Jump. Vi fick den ändrad till rätt...
Svar
12
· Visningar
1 113
Utrustning Då fröken häst är en riktig prinsessa på ärten så har hon bestämt sig för att sadeln inte passar längre. Teorin är att den blev för smal...
Svar
4
· Visningar
885
Senast: Jeps
·
R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 187
Senast: Blyger
·
Utrustning Är i akut behov av ny sadel till hästen. Har några andar trådar här där jag testar två sadlar, Prestige Michel Robert(34/17 ullstoppad)...
Svar
7
· Visningar
2 744
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka