Vilken sadel..?!

Sv: Vilken sadel..?!

Butet :love:

Men om du ska köpa ny sadel så är det ju allra viktigast att den passar hästen!

helt klart viktigast....!:smirk: Men dom sadlarna som jag ville veta hur dom va skulle ja gärna vilja ha om dom passar...;)

Sällar mig till dom som höjer Wintec/Bates Isabell till skyarna. Den är underbar!

Trivs även väldigt bra i Pfiff Amaretto (dressyrsadel) och Pfiff Gotthard (hoppsadel).

Har en Prestige Golden star till hästen idag (till salu :angel: ) som inte passar hästen till 100% och den har för små stöd för att passa mig och min storhoppande häst.

Annars har jag inte jättestor erfarenhet av många olika sadlar...

//Alice

Stübben Siegfried MF - den va helt ok har ja för mej.
Prestige Golden star - jätte skön.
-:- Hippos dressage - bekväm
-:- Top dressage
-:- Venus D - jätte skön
Wintec 500 Close Contact CAIR - usch usch

Hopp - Barnsby Whitaker och Stûbben MF Spezial

Dressyr: County, den är oslagbar... men även Jensen och äldre SAtûbben är sköna att rida i.

*puttar...* :devil: :banana: kom igen nu...! de måste ju finnas fler med favvosadlar här i Sverige!:bump: :angel: :banana: :smirk:

Har hittat min drömsadel äntligen! Det är en Equipe Performance. Världens skönaste! Har aldrig provat någon skönare sadel. Finns på www.equipe.se

Har haft Zaldi Star, Zaldi Brunet, Stübben Siegfried, Appaloosa Prestige Paris D. Favoriten bland dem är Parisen absolut men Bruneten är också helt okej.

Letar efter en dressyrsadel men är kräsen och hittar ingen jag tycker om:crazy:

Prestige Komet II är jätte skön enligt mig :D
Sen har Prestige en jätte skön dressyr sadel, men kommer inte ihåg modellen nu..

Får återkomma med det! :D

Hoppasdel HDR ???? flatback
Dressyr Kiffer Wien DL denna är otroligt skön att rida i.

Min favoriter är förstås mina egna sadlar ;)

Wellington Elite, dressyr. Superskön, med mjuk sits och höga knäputor.
Dominus Hopp, Jättesskön, med alldeles lagom knästöd.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Nybörjare på bomlös sadel. Hittade en begagnad från hööks som endast är provad. Padd under och allt såg fint ut. Men så när jag...
Svar
4
· Visningar
536
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
448
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Hej! Jag har en sadel jag vill ska bli mörkare och har läst att man kan använda paraffinolja till det. 1. Går det bra att använda på en...
Svar
2
· Visningar
266
Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
2
· Visningar
172

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka