Vilken sadel?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare svea08_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 27
  • Visningar Visningar 1 932
S

svea08_

Vilken hoppsadel skulle du välja utav följande och Varför..? Egna erfarenheter?

Butet
Equipe
Amerigo
Jensen
Luc Childeric

Sv: Vilken sadel?

Butet, iofs den enda av dom hoppsadlarna jag ridit i men jag har har ridit i många andra och butet är den enda jag trivs i, man kommer så nära hästen.
Childerique är säkert "helt okej" också, gillar dressyrsadeln iaf.

Butet och Equipe, för att jag ridit i dom o tycker om dom. o jag har en Equipe (eller ja snat iaf den är beställd!)

Annars gillar jag min Devoucoux också, nästan som Butet, fast skönare :)

Amerigo har jag också ridit i, en Monoflap, helt okej, men lite hård i sätet.

de flesta föredrar nog Butet och de blir nog en sån :) ungefär hur lång tid tar det att beställa en sån tror ni?

okej :) har ju ingen häst till sadeln än så får börja med att skaffa en sån :p haha

kan ju vara smart ;) så du ska gå upp på stor nu?

annars kan du få köpa min Devoucoux sadel sen, jag ska bara ha den tills min Equipe kommer..fastän den är så skön så jag kanske behåller den ändå:angel:

aa det blir stor nu efter säsongen.. :)
haha, nej de blir nog en ny butet!

Skulle jag köpa ny sadel idag skulle jag lätt köpa en Tolga, den är superskön!! :) Ska du ha en sadel som är speciellt anpassad till hästen eller dig tror jag att du får vänta 3-4 månader på en Butet, tror inte att Tolgas väntetid är så lång. Eller en CWD, de är väldigt snarlika Tolgan med en väntetid på 4-6veckor. Men det kan ju vara bra att skaffa en häst att ha sadeln på innan:angel: :D :D

vad är Tolga för en sadel? aldrig hört tror jag.. har dom nån hemsida?

CWD skulle jag tagit före alla de sadlarna, älskar den:love:

Miss Sixty skrev:
CWD:love: :love: Sådan ska jag ha. Skulle jag köpa en butet skulle det bli en väntetid på 6 månader:eek:

oj, va länge :crazy: va de så lång väntetid om den är måttbeställd efter dig och din häst då eller?

www.tolga.be Fast den ser inte ut som på bilderna, den är grymt mkt snyggare.
Inte så många som vet vilken det är men den är underbar :D

svea08_ skrev:
Vilken hoppsadel skulle du välja utav följande och Varför..? Egna erfarenheter?

Butet
Equipe
Amerigo
Jensen
Luc Childeric

Av de du nämner så har jag bara ridit i Buteten, jag kan säga att den är super i alla fall:love:

Liknande trådar

Utrustning Vill börja med att jag håller på att leta efter en sadelutprovare men vill gärna höra och få tips vad som kan passa min häst. Jag letar...
Svar
8
· Visningar
559
Senast: warg
·
Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
429
Senast: Freazer
·
Utrustning Är det någon här som rider i ghost sadel? Jag funderar på att köpa en sådan men har inte suttit i en sådan tidigare. Den bomlösa sadel...
Svar
18
· Visningar
1 157
Utrustning Hej! Nybörjare på bomlös sadel. Hittade en begagnad från hööks som endast är provad. Padd under och allt såg fint ut. Men så när jag...
Svar
4
· Visningar
540

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka