Vilken sadel?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare svea08_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 27
  • Visningar Visningar 1 932
Sv: Vilken sadel?

Jag har bara erfarenheter av Jensensadlar, men de sadlarna är underbara. Förutom att de skräddarsys till din hästs rygg så måttas de även efter din rumpa och din benlängd - en klar fördel.

Immer

svea08_ skrev:
oj, va länge :crazy: va de så lång väntetid om den är måttbeställd efter dig och din häst då eller?

Butet har alltid vänte tid på sadlarna ca 6 månader, ibland finns det dock någon butik som tagit in ett ex eller kanske beställt till någon som ångrat sig och då kan du få den tidigare. Butiker som tar in och har en sadel på lager tar då in normal bom eftersom det är vanligast. Många vill ju dock ha sin sadel framskuren om man är över 170 iaf och då får man vänta 6 månader;)

Jag ringde typ alla försäljare av butet när jag köpte min för att korta väntetiden men samma svar från alla:cool:

*KL*
ja skulle välja Amerigo för ja har en själv till ponnyn, och dom sitter som smort passar skit bra, och är speciellt specialbestäld för mina ben för min ben är så långa så ja har framskurna kåpor och längre, ja tkr om dom verkligen

Även buten den är rikigt snygg, men dom är inga bra sadlar. vist är dom sköna för ryttaren men inte för hästen de va nått me stoppnigen som gör att hästarna blir stela i ryggen:S

*KL*
ja skulle välja Amerigo för ja har en själv till ponnyn, och dom sitter som smort passar skit bra, och är speciellt specialbestäld för mina ben för min ben är så långa så ja har framskurna kåpor och längre, ja tkr om dom verkligen

Även buten den är rikigt snygg, men dom är inga bra sadlar. vist är dom sköna för ryttaren men inte för hästen de va nått me stoppnigen som gör att hästarna blir stela i ryggen:S

Vad baserar du detta på?Nyfiken.

tror inte att så många skulle använda Butet sadlarna om det vore som du sa, att de inte är sköna för hästen..

vad då baserar du detta på?
ja sa bara de min sadelmakare sa, vet inte ens om de stämmer, de va de hon sa:P ja tkr presonligen att butet sadlar är sååå snygga å sköna att rida i :D

vad då baserar du detta på?
ja sa bara de min sadelmakare sa, vet inte ens om de stämmer, de va de hon sa:P ja tkr presonligen att butet sadlar är sååå snygga å sköna att rida i :D

SÅ här skrev du...

Inte ett ord om att det var hörsägen från din sadelmakare osv. Och då undrar jag vad du baserar det på? egen erfarenhet, kompis erfarenhet, du kanske jobbar med sadlar osv.....men nu vet jag att det var något din sadelmakare sa:smirk:

Jag har en equipe sadel. Den är väldigt skön att rida i, man får jätte bra kontakt med hästen och ger en frihetskännsla som jag gillar. Gillar inte när det är för mkt klossar o sånt. Dock gick min sadel sönder efter bara 4 mån! (Köpte den ny) Knaka till i bommen när jag red. Sadeln delade sig lixom, bommen var antagligen knäckt. Tog 3 månader innan jag fick tillbaka sadeln och fick ingen ordentlig förklaring på vad som var fel och vad som var åtgärdat. Fick bara veta att den var lagad. :devil:
Har funkat bra sen iaf. Men jag är grymmt besviken på att bommen knäcks efter 4mån och normal ridning. Hade jag typ tappat den eller varit vårdslös hade jag kunnat förstå. Tycker trotts allt om sadeln :rofl:

Liknande trådar

Utrustning Vill börja med att jag håller på att leta efter en sadelutprovare men vill gärna höra och få tips vad som kan passa min häst. Jag letar...
Svar
8
· Visningar
559
Senast: warg
·
Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
429
Senast: Freazer
·
Utrustning Är det någon här som rider i ghost sadel? Jag funderar på att köpa en sådan men har inte suttit i en sådan tidigare. Den bomlösa sadel...
Svar
18
· Visningar
1 157
Utrustning Hej! Nybörjare på bomlös sadel. Hittade en begagnad från hööks som endast är provad. Padd under och allt såg fint ut. Men så när jag...
Svar
4
· Visningar
540

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka