Vilken sadel?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare aprillan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 883
A

aprillan

Jag får snart hem en 7 årig travtjej! Hon är ganska lång i kroppen och väldigt slank..smal..och ganska hög manke! Vilken sadel skulle du rekomendera?????????....

Sv: Vilken sadel?

ta ut en sadelutprovare...e nästintill omöjligt o säga vad som passar..

Släng in lite bilder så blir det lättare, men är hon rakryggad så testa Wintec med utbytbar bom, dem rekomenderar jag de flesta, prova kan man ju alltid, och den sadeln passar många många hästar enligt min erfarenhet.. :)

då har vi olika åsikter om vad en rakryggad häst är för min rakryggade häst kan inte ha wintex eftersom den är flr svängd...

Din fråga är lika omöjlig att svara på som "vad har en lång, smal, femtonårig blondin för skostorlek?

Med bilder och lite enkla mått kan man åtminstonde utesluta en del märken/modeller och gissa vad som kan passa.
Ta hjälp av en sadelutprovare eller någon som är duktig på sadlar.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Nybörjare på bomlös sadel. Hittade en begagnad från hööks som endast är provad. Padd under och allt såg fint ut. Men så när jag...
Svar
4
· Visningar
546
Utrustning Är det någon här som rider i ghost sadel? Jag funderar på att köpa en sådan men har inte suttit i en sådan tidigare. Den bomlösa sadel...
Svar
18
· Visningar
1 157
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
704
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
996
Senast: Esmeralda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka