Vilken ser bäst ut? (sadlar)

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare SirWillgott
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 1 772
S

SirWillgott

Har två sadlar på "G", men frågan är nu vilken man ska låna hem först och främst? Eftersom båda är relativt lika vill jag höra med er vilken av sadlarna ni tycker ser bäst ut underifrån?
- vilken av sadlarna som bäst kan passa en relativt "tak ryggad" häst.
Svårt att se på endast dessa bilder men fler bilder kommer snart;)

Översta är en Morris&Nolan flatback och den undre är en "Jeffreys".
MNsadel.jpg

Jeffriessadel.jpg

Sv: Vilken ser bäst ut? (sadlar)

M&N ser mjuk och fluffig ut :angel::D

/ GALOPP som inte kan så mycket om sadlar

Jag är ingen sadel expert, men hur känns de i stoppningen? Jämna?

Eller du kanske inte har de hemma?

bilden på M&N.en är dålig den är tagen snett frammifrån, man får ingen översikt över bom eller om stoppningen är någolunda lika.

M&N ser mjuk och fluffig ut :angel::D

/ GALOPP som inte kan så mycket om sadlar

haha jo det tyckte jag med men tycker också M&N ser mer rundad ut i bossorna? Är rädd för punkttrygg eftersom hästen har så pass rak och takryggad rygg?

Jag är ingen sadel expert, men hur känns de i stoppningen? Jämna?

Eller du kanske inte har de hemma?

bilden på M&N.en är dålig den är tagen snett frammifrån, man får ingen översikt över bom eller om stoppningen är någolunda lika.

har tyvärr ingen av sadlarna hemma, men dom ägs av samma ägare så funderar lite på vilken av dom jag ska låna hem (då jag tyvärr inte har pengarna till att låna hem båda samtidigt)

M&N brukar passa på hästar med plattare rygg, inte takformiga. (men prova kan man ju alltid göra ändå)

Jag är fortfarande kass på sadlar men provade ut sadle nyss så...

nu vet jag inte om detta är inbildning men kolla på Jeffreys i mitten av sadeln den ser mer 'böjd' ut eller så är det ,er stoppning där.

M&N ser 'spätsigar' ut på bossorna.
Vad är de stoppade med?

sedan ser M&N smalare ut i bommen men det kan vara vinkeln

Varför inte båda? M&N passar en platt rygg så jag hade först och främst tagit hem den andra.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 335
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 566
Senast: Lavinia
·
Utrustning Hästen är såld och av olika skäl kommer jag inte att köpa ny häst på ett par år. Nu är frågan, ska jag sälja eller behålla...
Svar
11
· Visningar
1 677
Senast: Fredag
·
Kropp & Själ Jag har en fråga hur jag ska bete mig mot just gällande hennes förhållande till hennes kropp och på bästa sätt stötta min allra bästa... 2
Svar
22
· Visningar
3 473
Senast: Qelina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka