Vilken skulle ni välja?

Remix

Trådstartare
En sista fråga om transporter av mig. Vad skulle ni välja?
En thule star safir eller en cheval liberte (någon av alla modeller mellan 00-07)?

Sv: Vilken skulle ni välja?

Helt klart en thule, utan tvekan!
det är en mycket stadigare och rejälare transport med bra lösningar.

Sv: Vilken skulle ni välja?

Om inte pengar och vikter spelar någon roll, så visst är Thule släpen att föredra.
Men jag sålde min star trailer rubin (98) för några år sedan, och nu när jag skulle ha ett nytt så blev det faktiskt en cheval liberté, då jag ville ha ett "1,5" hästars släp, då jag aldrig kommer lasta mer än en häst och med största sannolikhet inte heller kommer köra särskilt långt med det.
Jag är medveten om att det kanske inte är kvalitetsmässigt det bästa och att man får det man betalar för, men det enda hitills jag verkligen saknar är panikutlösning på bommarna fram, inte för att jag någonsin använde dem på min star trailer, men de var ändå sköna att ha...

Min CL ligger bra efter bilen, hästen verkar stå stadigt där inne, så hitills är jag nöjd med den, men visst, ekonomin spelade en stor roll att det blev just den.

Liknande trådar

Utrustning Jag har idag en Cheval liberte 2002XL som jag köpte billigt och tänkte fixa till. Nu har flera saker fått mig att inse att jag kör den... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 293
Utrustning Är det någon som vet innebredden på de olika modellerna för Boj och Thule? Jag är lite osäker på vad allt heter och vad de finns i för...
Svar
2
· Visningar
394
Senast: Emiro
·
Utrustning Hej! Vi har en Cheval Liberte Gold och har ett problem som jag undrar om någon känner igen. Bryggan som man fäller ned kommer inte hela...
Svar
6
· Visningar
568
Senast: MiniLi
·
Utrustning Jag måste sälja nuvarande transporten för att byta till en fronturlastad. Kraven är stabil, aluminium eller kompositgolv, sadelkammare... 2
Svar
28
· Visningar
1 178
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka