Vilken stallplats skulle ni ha valt?

Sv: Vilken stallplats skulle ni ha valt?

Om du kan använda den paddocken skulle jag valt stall 1. Det låter trevligare.
Om du inte har tillgång till paddocken så säger jag stall 2. Man måste ha bra träningsmöjligheter tycker jag. Finns inte det så hjälper det inte hur trevlig stallägaren än är.
 
Sv: Vilken stallplats skulle ni ha valt?

Tycker att det finns fler plus i stall nr. 2.

Varför fick du inget bra intryck av stallägaren? Är h*n konstig kanske det inte är så bra att flytta dit iaf.
 
Sv: Vilken stallplats skulle ni ha valt?

Stall 1, utan tvekan!
Bra hagar och en stallägare man kommer bra överens med går före allt annat tycker jag.
Avsaknad av paddock är visserligen trist, men finns det en att låna i närheten så har du ju en lösning. Eller kanske går det att hägna in en bit slät vall med tex elband? Så har vi gjort och det funkar jätttebra så länge det inte är alltför blött. Och hinder är kul att bygga själv :D


Sen måste jag ju säga att båda stallen låter otroligt billiga!
 
Sv: Vilken stallplats skulle ni ha valt?

Som sagt, beroende av vad du har för ambitioner... bra träningsmöjigheter är lite A och O..sen kan det vara så också att personer som verkar fantastiskt trevliga vid första intrycket kanske inte är så i fortsättningen. Så länge man inte ifrågasätter och gör som de tycker är allt bra, medan en butter kanske lite avig person kan vara en klippa att luta sig mot när det verkligen gäller.
 
Sv: Vilken stallplats skulle ni ha valt?

Jag hade definitivt valt stall 1.

Skriv gärna hur det blir framöver. :)
 
Sv: Vilken stallplats skulle ni ha valt?

Nummer 1.

Allting kan ändras! I mitt stall så finns där ingen ridbana, men nu, 8 månader senare så pratas det både om ridbana och ridhus i en av byggnaderna. Så det kanske kommer :)
 
Sv: Vilken stallplats skulle ni ha valt?

*kl*

Jag hade valt stall 1.
Stall 2 tycker jag var dyrt och om stallägaren dessutom är lite "konstig" så kan det inte bli bra.

Jag flyttade till ett stall som var lite som ditt stall 1 mest för att jag fick lösdrift och stallägaren var trevligare i första stallet. Efter ca 1 år så påbörjades bygget av ridbana som nu varit färdig ett tag och ajg ångrar inte en sekund att jag flytta dit.
 
Sv: Vilken stallplats skulle ni ha valt?

Om ridbana fanns att tillgå på skrittavstånd i stall 1 så skulle jag välja det, annars alt. 2.
 
Sv: Vilken stallplats skulle ni ha valt?

Du kan ju alltid fråga hur ridmöjligheterna är i stall ett med, kanske finns det nån åker eller annat bra ställe att rida på, som man kan ha som paddock?

Det vore ju toppenbra om du kunde använda ridbanan som är i närheten, och om du kommer att få det så kommer du ju säkert att få nån ridkompis från det stallet med, vilket ju är ett plus :d

En till grej med stall ett som kan vara ett plus är att du köper ditt hö själv, dvs du kan ge vilken fodergiva du själv vill till din häst.
I stall två har de säkert en "maxvikt" på hur mycket du får använda....
 
Sv: Vilken stallplats skulle ni ha valt?

Stall 1. Utan tvekan. Jag åker 2 mil enkel resa åt fel håll för att ha min häst där jag har honom. Det är det absolut värt.
 
Sv: Vilken stallplats skulle ni ha valt?

Jag skulle ha valt stall 2 men åkt dit en gång till för att träffa stallägaren.
 
Sv: Vilken stallplats skulle ni ha valt?

Okej, jag flyttade till stall 1 utan möjlighet till paddock i närheten. Men jag vettetusan om jag trivs där?

Känner mig mest i vägen :crazy: Finns ingenstans att ha min sadel eller träns på, osv Hagarna är underbara..

Men hur snällt är det egentligen mot hästen att flytta ännu en gång? Ska givetvis ge det hela en chans & se om det kanske ändras. Men har mycket svårt att tro att det kommer kännas bättre..
 
Sv: Vilken stallplats skulle ni ha valt?

Då kanske du får ta lite egna intiativ.:idea:
Berätta att du behöver plats att kunna förvara dina grejer och fråga var det kan passa och om det är o.k. att du slår upp en sadelhängare och en hylla. Sedan är det bara att sätta igång att inreda.
 
Sv: Vilken stallplats skulle ni ha valt?

Jag skulle valt nummer 1. Tänk såhär: Du sparar massor i stallhyra om du väljer nummer 1 ist. för 2, för dom pengarna kan du tex. hyra hästtransport för att ta med dig hästen och träna/tävla ibland. Om du har eget släp: investera i manegekort i närmaste ridhus. :bump:
 

Liknande trådar

Anläggning står i ett dilemma, har blivit erbjudit en stallplats i ett stall som är närmare mitt hem & även har mycket positiva saker med sig men...
2
Svar
29
· Visningar
4 707
Anläggning Aktuellt: ej tränande eller tävlande ekipage ska bestämma sig om stallplats. Vill egentligen mest skrutta i skogen men endast stall 2...
2
Svar
26
· Visningar
3 372
Senast: Yrja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok När jag började rida Tant, stod hon på stall O. Det var nära mig, fanns litet ridhus (20*40m) och STOR paddock (40*70m, typ). Dock var...
Svar
12
· Visningar
2 661
Senast: Alexandra_W
·
Anläggning Hej. Jag undrar vad ni tycker är viktigt med för och nackdelar med dessa två stall: Nuvarande stall (stall 1) * 30 min resväg dit *...
Svar
10
· Visningar
1 581
Senast: Trolle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp