Vilken stl.? ..och färg

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare RebeckaKihlberg
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 32
  • Visningar Visningar 2 194
R

RebeckaKihlberg

Usch, det är nästan så jag skäms över att fråga :o , men jag har verkligen ingen aning. :crazy:
Jag ska beställa ett täcke till sambons lillasyster i julklapp...ett fint fleecetäcke med brodyr till hennes dressyr ponny (jag blev lite förskräkt när jag såg de tävlingstäcket hon hade..så jag som är matchnings freak måste rycka in), men jag har ingen aning om vilken stl hästen kan ha.

Han är ju d-ponny, ganska så normalbyggd skulle jag tro..inte super gov men inte jätte smäcker heller...han borde väl ha 135 eller? ..vet ju att vi haft 145-155 till dom stora hästarna på jobb, så större än 135 är uteslutet ju..men 125 kanske..eller de är mer c-ponny stl? :confused:
Så..125 eller 135?
Hjälp :angel:

Sen undrar jag lite över vad som kan vara snyggt till denna sockersöta ponny.
*Marinblå
*Olivgrön
*Mörkgrön
*Vinröd...vad tror ni...sen ska de vara brodyr också, men de blir nog snyggast i vitt/ljusgrått eller liknande beroende på vilken färg täcket har.
{d69ad973-ef4b-45b1-b5ae-6f2de06cffea}.jpg

Sv: Vilken stl.? ..och färg

mörkgrönt kan nog bli urläckert, det brukar se fint ut på grå hästar (han blir ju ljusare, men - den dagen, den sorgen ;) )

min häst (152 cm, normalbyggd) har strl 135 på täcken, så det borde nog passa fint. hellre för stort än för litet i alla fall. det gör ju inte så mycket eftersom det inte är ett ute/stalltäcke som han har på sig när han är själv längre stunder.

Men samtidigt är de inte snyggt om det blir för stort i bogen, jag kan leva med att de är stort baktill.
Ponnyn är korsning arab/connemara och har lite "lättare" bogparti....ähh..jag får väl smyg ut i stallet och mäta de täcket han har på bilden..de sitter bra på honom.

De här med färg är känsligt, jag personligen gillar olivgrönt...jag tycker de är jätte fint, men nu är de en tjej på 13år som ska gilla de åxå.

tjuvkika på hennes täcken och se vad det är för storlek! de flest d-ponnyer jag ahr haft har haft 125 på täcken och ett fleecetäcke som ska vara till "fint" är ju snyggare om det sitter bättre så därför tycker jag det är bättre med ett som är på gränsen till för litet istället för ett som nästan är för stort, för det ser itne det minsta fnit ut med för stora täcken... passformen blir ju blä då. min häst på 162 cm brukar ha 135 på fin täcken.

Får man gissa, så gissar jag på 135 cm. Sen tycker jag mörkgrönt eller olivgrönt täcke med silvrig brodyr :d Det är fiiiint.

Min arab är ganska lik den hästen i färgen och passar jättebra i vinrött.

Jag har själv ett vinrött täcke med grå/vit kant och vit brodyr..de är verkligen SKIT snyggt:
(Kass kamera, den röda färger är mer djupt vinröd)
{2ec67745-a97b-4057-92d1-43bb5b0e452d}.jpg

..får nog fasen bli ett sånt jag har själv..å så ska jag ut och mäta täcke så de blir rätt stl.

Fick hem ett reklamblad från h**ks idag hade ett fint fleecetäcke med svansfläta i färgerna rött och blått tycte att de såg mkt. fina ut!!!
Har ju själv en pålle i samma färg som på korten och har svårt att bestämma vilken färg min pålle ska få! :angel:

H**ks är uteslutet, gillar inte alls deras täcken, vet ju var jag ska beställa ifrån..där kan man välja färg,kantban m.m. själv...känns bäst så!

En kille ska inte ha rött :angel:
That's it!
Men jag tror han kan bli jäkligt fin i olivgrönt och hade själv gillat det också när jag var 13. =)

Rattfylla skrev:
En kille ska inte ha rött :angel:
That's it!

Säg de till min hingst ;) :D

Nä, skämt och sido, jag gillar de oavsett kön på djuret.

Skimlar är ju fina i många färger. Den där hästen skulle kunna passa bra i t.ex. marinblått (t.ex. med silverpp/fläta och brodyr i silver), olivgrönt, sand, beigt, brunt eller liknande.

Men har du någon koll på vilka färger hon brukar använda på hästen annars?
Vad har hon för färger på schabrak o dyl.? Har hon t.ex. mycket marinblått är det ju ganska uppenbart att det är en färg hon gillar och då tycker jag du ska ta och köpa marinblått täcke. :)

Inflikar att grått också skulle vara snyggt på den där hästen. :)

Ang. storleken är det ju jätte svårt och säga, för det är ju olika på olika täcken också.
Men försök kolla upp om täcket är litet/normalt/stort i storleken. Verkar det vara litet i storleken skulle jag köra på 135, är det stort i storleken så kan du ta 125 i stället. Det blir klurigare om det verkar vara normal stort i storleken :p

Nej nej, INTE vinröd!!! Ajaj vad fult!!!! :mad:
Marinblått är däremot jättesnyggt, med pp i guld. Kommer bli läckert! Ta 135, hellre lite stort, så kan man även rida med det över sadeln om det är kallt.

smart om du åker o tjuvkikar lite på hennes täcken så du får rätt storlek, eller kan du inte fråga nån som vet?

färger: tkr antingen grått el marinblått!

135 absolut!

Mina D-ponnyer har 135-145 på tcäen.. gärna 140 om det finns, dom är ganska grova..

Min lilla C-ponny har 125 på sina täcken så jag tror att 125 blir för litet på en D-ponny..

Oj vad stora täcken alla verkar behöva till sina hästar. Min lilla arab är ca 153 hög men han har bara 125 i täcken. Dom är dessutom ganska stora. Men så är han ju visserligen bara 3,5 år så han har inte hunnit blivit så jättemusklad ännu. Hur som helst så tycker jag nog som dom andra, försök luska ut vad hästen har för storlek. Sedan tycker jag att grått är jättefint på skimmlar. Även om du inte gillar h**ks så kan du ju kika på deras grå fleecetäcke dom har. I katalogen sitter det t.o.m. på en skimmel och jag tycker det är såå snyggt. Behöver ju inte köpa därifrån, tänkte mest på hur det ser ut och så. :smirk:

min d-ponny lite grövre sådan hade 135. min maxade c-ponny hade 125, han var inte grov, men inte smäcker heller utan att mellan ting :D

jag tycker att ponnyn är jätte fint i blått, olivgrönt tycker jag är en fin färg också... sedan tycker jag det ska vara silver pasopal på täcket ;)

jag har en dponny, det är jätte svårt med täcken på honom, han är en mellan storlek.. 125-135. 130 passar honom bäst..

jag tycker du ska ha ett marinblått täcke med guldbrodyr och passpoal. :P

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka