Vilken storlek i horseware?

Evergreen

Trådstartare
Dom är ju stora i storlekarna har jag hört. Pålls min har 135 i täcken "annars". Brukar passa bra, vissa är liite långa men det funkar.
Vilken storlek ska jag chansa på i Horsewaretäckena? 125? :confused: :crazy:

Sv: Vilken storlek i horseware?

Mina som har 135 cm i vanliga täcken passar 6'0 och 6'3 i Horseware.
130 och 140 alltså. På utetäcken 6'3, men det beror ju på hur grov ponnyn är.. men inte mindre än 6'0 borde du ta!

Läste nyss den andra horsewaretråden, där stod det lite mer om storlekar, tror jag fattar lite mera nu!
Tar nog ett 6,0 om jag köper något =)

Har inte så stor koll på HW-storlekarna, men jag tror nån sagt att det inte finns 135 i utetäckena, utan 135 heter 140.
Hur som helst har mitt hbl 145 i alla vanliga täcken inkl HW innetäcken, i HW utetäcken har hon 140, för utetäckena är rätt stora i stl tkr jag.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
719
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Jag ska beställa nytt övergångstäcke och fastnade för Hansbo PRO 150g med separat hals. Nu behöver jag hjälp med att välja storlek...
Svar
1
· Visningar
657
Senast: sweep
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort... 2
Svar
34
· Visningar
4 291
Senast: Sasse
·
Utrustning Jag har ett halvblod ca160 cm som har 145 i täckesstorlek. Dom passar bra förutom att jag inte gillar att dom hänger så långt ner mot...
Svar
17
· Visningar
937
Senast: aglaonema
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Senast tagna bilden XVI
  • Uppdateringstråd 31