Vilken sylt till blodpudding?

Vilken sylt vill du ha till blodpudding?

  • Lingonsylt

    Röster: 132 92,3%
  • Hallonsylt

    Röster: 2 1,4%
  • Jordgubbssylt

    Röster: 4 2,8%
  • Äppelmos

    Röster: 2 1,4%
  • Annan sylt skriv vilken i inlägg nedan.

    Röster: 3 2,1%

  • Antal omröstningsdeltagare
    143

Cattis_E

Trådstartare
Ni som äter blodpudding, vilken sylt vill ni ha till?
Jag är uppväxt med lingonsylt till blodpudding och tycker det är det man ska ha.
Men maken, han vill ha hallonsylt till....
Nog för jag gillar hallonsylt, men det känns fel till blodpudding, eller vad säger ni?
 
Ni som äter blodpudding, vilken sylt vill ni ha till?
Jag är uppväxt med lingonsylt till blodpudding och tycker det är det man ska ha.
Men maken, han vill ha hallonsylt till....
Nog för jag gillar hallonsylt, men det känns fel till blodpudding, eller vad säger ni?
Nu äter jag sällan blodpudding/blodkorv, men den ENDA sylt som är tänkbar för mig är lingonsylt.
 
Nu äter jag sällan blodpudding/blodkorv, men den ENDA sylt som är tänkbar för mig är lingonsylt.
Jag håller nästan med, med reservationen att hallonsylt liksom är en så god sylt i sig att den i nödfall kan ersätta lingonsylt i detta fall om ingen sådan finns att uppbringa 😁.
 
Den Lilla Systern har alltid ätit med jordgubbssylt. Köpesylt. Det är inget vi talat om de senaste 30 åren, because of reasons. Kan dock konfirmera att det idag övergått till lingon, så som det tydligen anstår en vuxen individ. Så nu kan vi inom familjen tala utvunget om blodmat igen.
 
Min mamma hade alltid sirap till blodpuddingen. Men för min del är det lingonsylt/rårörda lingon som gäller. Vill gärna ha bacon och stekt ägg till också.
 
Ni som äter blodpudding, vilken sylt vill ni ha till?
Jag är uppväxt med lingonsylt till blodpudding och tycker det är det man ska ha.
Men maken, han vill ha hallonsylt till....
Nog för jag gillar hallonsylt, men det känns fel till blodpudding, eller vad säger ni?
Hallonsylt känns väldigt fel :)

Har lingonsylt, fast egentligen rårörda lingon och det ska inte vara en geleaktig klump som typ marmelad (tycker det är vanligt) eller ens en syltsmet utan en hög av skrynkliga små lingon i en pöl mer.

Brukar vicka på burkarna för att se om innehållet rör sig innan jag köper :)
(Det är verkligen döfött att gå på etiketten, det som det står sylt på kan lika gärna bete sig som rårört som det som det står rårört på kan bete sig som gele eller marmelad)

(min man har indroducerat bacon också i ekvationen, det är för gott för att ens protestera mot)
 
Jag käkar blodpudding varje vecka nu som gravid och jag har... hör och höpna både rårörda lingon och hallonsylt tillsammans till min blodpudding och dryck till denna utsökta måltid: apelsinjuice! 😁😅
Gillar blandningen av det söta från hallonsylten och det sura från rårörda lingonen!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har blivit kallad till hälsokontroll. Det står i brevet att man får inte äta 10 timmar före, förstår att det har med värdena att...
2
Svar
20
· Visningar
1 115
Senast: movi
·
Kläder & Bli fin ”Haglöfsjackan har blivit en symbol för den svenska gängkulturen.” SvD Jag hade ingen aning och kommer fortsätta köpa Haglöfskläder...
2
Svar
24
· Visningar
1 310
Senast: hastflicka
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 394
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Jag var väldigt nära att skriva det här under anonymt nick, men kom sedan fram till att det här inte är något att skämmas för och att...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 674
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp