Bukefalos 28 år!

vilken syskonvagn ska man köpa?

I

Isis

Ska köpa syskonvagn och vill ha tips på bra vagnar. Berätta gärna vad ni har :) Funderar på Brio twinett..
 
Sv: vilken syskonvagn ska man köpa?

Jag köpte barbytravels syskonvagn och är mer än nöjd!
 
Sv: vilken syskonvagn ska man köpa?

Ok hur stor är den ihopfälld på ett ungefär. Går den in i en volvo? Kan man lyfta in den den själv?
 
Sv: vilken syskonvagn ska man köpa?

Emmaljunga twin city cross, nån som känner till den?
 
Sv: vilken syskonvagn ska man köpa?

Jag har en äldre modell av BRIO Twinette och maken till vagn får man leta efter. Lättkörd packåsna som ställer upp i alla väder. Jag köpte min för 50 kr på loppis. Nackdel att den är enbart framåtvänd, men jag vet inte hur det är på senare årsmodeller. Min vagn går in i bagaget på min Nissan Sunny och igenom alla buss-/tåg-/hissdörrar.

Det här är en vagn för aktiva människor med höga krav på kvalitet. Vill man finglida lite i någon galleria är nog andra val bättre.

Jag har också en ORA Duoletto, som jag tycker är låten och lättkörd (tyvärr har hjulen varit trasiga i evigheter).
 
Sv: vilken syskonvagn ska man köpa?

Ok hur stor är den ihopfälld på ett ungefär. Går den in i en volvo? Kan man lyfta in den den själv?

Jag har också den vagnen. Super smidig. storebror kunde sitta i sittdelen, framåtvänd vilket han var tacksam för. Sittdelen har olika ligglägen. Bebisen fick en ligginsatts som var vänd mot mig, skönt. Nu är liggdelen bortplockad och de sitter i separata sittdelar fast på samma vagn, man kan ställa de,m individuellet ifall någon somnar etc. Smidig och lättkörd, går in i affärer etc. Får plats i min Volvo kombi. Brukar finnas på blocket till bra priser!
 
Sv: vilken syskonvagn ska man köpa?

Jag hade BT den korta stunden vi hade syskon men äldsta ville inte åka :-) Den gick in i vårsaab 9-3 kombi. Väldigt trevlig vagn att ha och göra med och den enda jag gillade att köra av alla type vi prova. Försökte med Phil%Teds men dottern slog huvudet i sufletten så hade aldrig kunnat fälla det med henne i :crazy: vilket gick bort. dessutom gillade jag inte att man ska ha barnet hänga under.. mina långa ben skulle slå i :D
 
Sv: vilken syskonvagn ska man köpa?

Ett till plus med babytravel är att man kommer på smidigt på bussar mm för man kan runda de där fula pinnarna som ofta finns utan att behöva jucka och dona som med fyra fasta hjul :)
 
Sv: vilken syskonvagn ska man köpa?

Vi har köpt en Emmaljunga, sport tror jag att den heter? Från 2004 är den, köpt begagnad. Precis en sådan jag ville ha & jättefin enligt mig. :love:

Vändbar sitt/liggdel så att barnen antingen kan sitta/ligga framåt eller mot dig, det var ett av mina krav då jag letade vagn. Delbara säten är det på den förståss.

Den ser ut såhär:
n740919602_1024406_9318.jpg
 
Sv: vilken syskonvagn ska man köpa?

Vi har BabyTravel SyskonJogger deLuxe *j*vla krångligt namn* :o

Jag ville ha en vagn med stora framhjul, som är både rörliga och som går att låsa. Och dessutom fullt liggläge. Och då blev det den :)
 
Sv: vilken syskonvagn ska man köpa?

Vi hade en Oravagn som vi var oerhört nöjda med.
Nu kör vi en dubbel sulkyvariant (Emmaljunga) men har en gammal Brio (oerhört rymlig men fruktansvärd att köra) där barnen sover på förskolan.
 
Sv: vilken syskonvagn ska man köpa?

Jag tycker att det verkar trist för barnen att inte sitta tillsammans iden. Hur upplever ni det?
 
Sv: vilken syskonvagn ska man köpa?

Emmaljunga twin city cross, nån som känner till den?

En sådan har jag haft! :love::bow::love:

En av de bästa och smidigaste vagnar jag har haft!
Den gick precis in i min smala hiss som var 77 cm bred vid ingången om jag inte minns fel!

Saknar den nu när jag inte behöver den! :cry:
Smidigare än den ensittsiga vagnen jag har från BRIO nu, men det ser väl lite dumt ut att komma med Emmaljungas syskonvagn med ett stycke clown och hans Nalle Puh i!;)

Det är en syskon/tvillingvagn jag rekommenderar varmt!
 
Senast ändrad:
Sv: vilken syskonvagn ska man köpa?

Vi har precis köpt en babytravel syskonjogger deluxe-08 i den olivgröna färgen :love:

Provkörde den i affären och den kändes jättebra! tim fick provsitta i den också å satt som gjuten!

Vi fick prova den i bilen också å den fick plats med bra marginal för vovven att kunna sitta där bak också. vi har en volvo V70-04.

Vi har inte hämtat ut den än från affären men har lagt undan den. Vi är mitt uppe i en flytt så det är lättast att hämta den sen när vi flyttat. skönt att man kan lägga undan sådär för en handpenning!
 
Sv: vilken syskonvagn ska man köpa?

Jag tycker att det verkar trist för barnen att inte sitta tillsammans iden. Hur upplever ni det?

Jag tror inte att de har något behov av att sitta tillsammans. Snarare tvärtom. De är ju tillsammans nästan hela dagarna, och storebror blir alltid nyfiken på just de leksaker som lillebror råkar ha fått fatt i, så det kan nog vara skönt för särskilt lillebror att få vara ifred lite.

Men de hör varandra.

Det bästa med vagnen är nog att den är så smal. Det är inga problem att komma fram i affärer och så. Dessutom har den stora, rejäla hjul, så den tar sig fram även i ojämna hästhagar. Den passar vår livsstil suveränt.
 
Sv: vilken syskonvagn ska man köpa?

Den har vi också, olivgrön. Stans snyggaste vagn ;)

Fast vi ska sälja den till sensommaren, storebror vill gå mestadels av tiden, och går han inte kan han sitta på fotstödet på scootern... Har inte använt den speciellt mycket alls tyvärr.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Vi ska köpa en ny bil i vår/sommar och vi behöver göra lite research inför detta. Jag är i princip helt ointresserad av bilar, jag vill...
2
Svar
22
· Visningar
1 646
Senast: Guldaskig
·
Övr. Barn Vår snart sexåriga dotter har alltid sen hon var liten nattats genom att vi ligger bredvid tills hon somnat. Det har funkat men med en...
Svar
11
· Visningar
1 095
Senast: Humla
·
Övr. Barn Vi vill ha lite tips på ställen där man kan experimentera gärna passande 13 åring.
Svar
8
· Visningar
1 367
Senast: SaraXX
·
Fordon Jag och min man funderar lite på om vi ska köpa en mopedbil som komplement till våran bil (minibuss så ingen man gärna kör i stan med)...
Svar
5
· Visningar
616
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Avmaskning trots nollat träckprov?
  • Bildtråden
  • Hur få stilla händer?

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp