Vilken transport ska man välja?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare anna_bpj
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 1 155
A

anna_bpj

Jag har nu sparat pengar till att köpa en hästtransport. Men nu kommer problemet vilken ska man välja av alla dessa märken :confused:
Jag skulle behöva en som helst väger runt 700kg tomvikt då jag behöver lasta min "lilla" häst på nästan 900kg. :)
Någon som kan rekommendera en bra transport?
Har funderat på värmlandsvagnen...

Sv: Vilken transport ska man välja?

Vad som hellst utom värmlandsvagnen :angel: ;)

Ume :love: :love:

Eller möjligtvis Böckman (stav?).

Köp absolut ingen Värmlandsvagn. De är vingliga, skramliga och rent hemska att köra med. Hästarna blir lätt nervösa i dem då de inte går stadigt efter vägen. Då rekommenderar jag dig att köpa en begagnad kvalitetsvagn - typ Ume. Det finns inget andrahandsvärde knappt i Värmlandsvagnen, folk har kommit på mer och mer vilka skitvagnar det är..:angel: (har ingen bra erfarenhet av vagnen som du märker)

*kl*

Snackar vi "billigare" beg. vagnar så har jag hört (ingen egen erfarenhet) att Kylinge är rätt bra. Boj är ju annars väldigt bra tycker jag, men de är fula. :angel:

Har du pengar så det räcker så är nog UME ett bra alternativ.
De är ju rätt dyra även begagnade dock.

Vill du ha en billigare transport så har jag hört bra om Kylinge, de brukar lasta ganska mycket med fast kanske inte så mycket som 900 kg? :confused: Nån som vet.

VV tycker jag du ska fråga Alexandra_W om, hon har ett sånt och har för mig hon tycker det är bra.
Det lastar ju också ganska mycket.

anna_bpj skrev:
Jag har nu sparat pengar till att köpa en hästtransport. Men nu kommer problemet vilken ska man välja av alla dessa märken :confused:
Jag skulle behöva en som helst väger runt 700kg tomvikt då jag behöver lasta min "lilla" häst på nästan 900kg. :)
Någon som kan rekommendera en bra transport?
Har funderat på värmlandsvagnen...

Av rykten jag har hört så har värmlandsvagnen varken panikbommar och störtbågar... men vad vet jag eftersom jag själv aldrig har haft en värmlandsvagn. Sen är det bara fronturlastning på dom senaste modellerna, dom från 2004 och 2005. Själv har jag en Star Trailer, jättebra. Vet dock inte hur mycket hästen får väga osv eftersom det är pappa som har koll på det:D Men har även hört att UME har jättebra kvalite och även boj. Men kolla runt på marknaden och försök att undvika värmlandsvagnar... men du får göra som du vill jag ska inte bestämma för mycket :idea:

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver hjälp! Ska köpa begagnad hästtransport för att lasta 2 stora/grova kallblod, men alla transporter ser så smala ut. Vad ska... 2 3
Svar
42
· Visningar
2 370
Senast: CaisaCax
·
Utrustning Jag har idag en Cheval liberte 2002XL som jag köpte billigt och tänkte fixa till. Nu har flera saker fått mig att inse att jag kör den... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 337
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
663
Senast: Honey07
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 529

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

• Linjeavel?