Vilken transport??

Sv: Vilken transport??

Jag har ett mustangsläp, tack vare föräldrarna. Väldigt dyrt när vi köpte det, men har sett att det har gått ner i pris nu. Men är verkligen super nöjd med det! Bra ventilation, hästen står super bra, lätt att köra, lätt att backa, mkt ljust inuti. Stora bra utrymmen! Skulle aldrig byta ut det! Någon som har erfarenhet av det?

Jag har ett Böckmann Master. Är verkligen supernöjd med detta, men om jag hade mer pengar skulle jag köpa storleken större Big Master.

ZorréZaid skrev:
Jag har hört fler som e nöjda med sin westfalia men jag kan inte hitta nån återförsäljare eller ens en begagnat annons på internet. Var köpte ni eran? Man vill ju helst slippa åka till Tyskland för att titta.
Nån annan som vet var man hittar westfalia transporter?
jag tror inte att de säljs i sverige längre:confused: vi köpte faktiskt vårat i tyskland:p

Bojtransporterna är outstanding!:bow:
Och ja det är skillnad kvalite, hållbarhet, comfort, ja allt är bra :D

Senast ändrad:

pollan skrev:
jag rekomenderar verkligen min transport Westfalia heter det.. är verkligen super.. den enda "nackdelen" är att mamma ibland inte märker att vi har häst där bak och inte hinner bromsa i tid:angel:
gillar inte alls böckman... vilgliga och superläskiga att ha där bakom bilen.. så aldrig ett böckman..

Jag fick nyss ett mail angående westfalia. Böckmann har köpt upp dessa vagnar.
Så man får nog kolla med dom .

böckmann helt klart. ifor williams har ja hört är jätte dåliga. mina kompisar är inte alls nöjda med dom.
jag tycker boj är bäst av alla. sen böckmann:D

Har oxå hört att Westfalia kursat men att Böckmann köpt upp dessa, transporterna finns i alla fall på Böckmanns hemsida www.bockmann.com

Jag är ju helt barnligt förtjust i min Henra Amazone, den är helt underbar! Så jag säger Henra :)

Rotterö skrev:
Nu slipper vi snart detta med alla vikter . Det blir snart ändring i lagen. Stod i tidningen i går.
Då kan man gå på vad bilen får dra.
V70 f¨r dra i pappren 1800 kg.
Det blir bra.

Vad jag har läst så skulle den nya lagen inte träda i kraft förren år 2012.:mad:

Henra! Dessa är helt outstanding i kvalitet och komfort.

När jag började kolla marknaden för att bestämma vad i skulle köpa så hade jag lite förkärlek till boj och vissa grejer hos andra verkar bra men totalt så vinner boj. Synpunkter mottages tacksamt Vad e inte bra med en boj - jag vill veta innan vi slår till!
Tycker man om att få en anmärkning på bromsarna VARJE år när man besiktigar sitt boj-släp är det ett utmärkt köp:devil: Jag har haft ett boj-släp i 10 år fabriksnytt och pedantskött med service varje år. Varje vinter frös likförbannat bromsarna och varje år på beisktiningen vad det något krångel med bromsarna, och detta oavsett hur mycket man själv kollat dem innan.
I övrigt så är det ett stadigt släp som ligger bra efter bilen, och dessutom ett hållfast släp vad gäller väggarna (hade ett monster att transportera).
Men på mitt släp (konstruktionen har kanske ändrats, kan inte hitta någon närbild på hemsidan) gick låsen på baklämmen upp när märren vevade på som värst och det är INGET gott betyg! Nu löste jag detta själv men nej trots god väghållning etc skulle jag inte köpa en ny boj-trailer.

Vi har en Ifor Williams.. skulle heller aldrig nånsin byta ut den!.... min annars så svårlastade häst går rakt in.... hade tidigare en Värmlandsvagnen.. vilken iofs är en mkt bra trailer till ett rel lågt pris.. dock tycker jag att dom gröna är väldigt mörka inuti....:banana:

Liknande trådar

Utrustning Hej, vet någon här något om böckman duo R? Vi funderar på och köpa men för min häst som får panik och blir klaustrofobisk i trailern...
Svar
2
· Visningar
270
Senast: Panikponnyn
·
Utrustning Jag måste sälja nuvarande transporten för att byta till en fronturlastad. Kraven är stabil, aluminium eller kompositgolv, sadelkammare... 2
Svar
28
· Visningar
1 202
Senast: MiniLi
·
Utrustning Funderar på att byta transport Stora frågan vad får man för en Värmlands vagn, Gaupen H2-1200 Enkelaxlad från 2013 Inget fel på...
Svar
5
· Visningar
405
Utrustning Behöver tips på - Transport med stuteriinredning och sadelkammare - baklängestransport med frontlastning och stuteriinredning samt...
Svar
2
· Visningar
403
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31