Sv: Vilken transport??
Jag har en Boj och är mkt nöjd med det mesta.
På minussidan kan jag nämna ventilationen som faktiskt bara består av takluckan och överluckan bak. Hade nog gärna sett att det fanns fler luftinsläpp. Samtidigt kör jag med termometer i släpet (kan se tempen i bilen) och har under heta sommardagar kört med överluckan stängd, men på yttersta hacket och temperaturen blir faktiskt inte alls hög. Så på något sätt ventilerar den bra ändå, kanske genom baksuget som bildas och luften som sugs in i springan bak (jag gillar inte att köra med takluckan öppen pga allt oljud).
Jag valde också att ha därrar bak på mitt släp, vilket jag ångrar idag. Perfekt om man ska köra fölungar, men kanske inte annars. Svårt med i- och urlastning när man är själv om man inte har en häst som står stilla och väntar när man lastat medan man lossar gummibanden som fäster dörrarna så att de inte slår igen mot hästen (pga lutning eller vind). Bäst är att parkera i nedförsbacke så öppnar sig dörrarna själva och håller sig där utan gummiband. Gummibanden sitter alltså fästade på baksidan av dörrarna, mot transportens yttersidor.
Två små minus alltså. Annars bara stora plus för väghållning, hållbarhet, service hos fabriken, m.m.