Vilken transport??

Sv: Vilken transport??

Det stod inget om när. Men det skulle tas upp i eu nu. Så då kanske det kommer till sommaren.

Jag har en Cheval Liberte och är super nöjd. Då jag kör mycket foder i den och behöver komma till med en pall truck är det suveränt att kunna öppna rampen som en dörr.
Där är bra belysning, bra ventilation mm
Och allt till ett mycket bra pris !!

Vi valde Christ Carat när vi köpte förra året. Är helnöjda och ser bara fördelar.

Rotterö skrev:
Det stod inget om när. Men det skulle tas upp i eu nu. Så då kanske det kommer till sommaren.

Jag hörde av någon att beslutet skulle tas IDAG, men sen när det börjar gälla är ju en annan sak!

Skulle man inte kunnat ordna en omröstning angående transporter och lägga in "alla" märken så får man rösta på vilken man tycker bäst om?

Kommer ju såna här trådar från och till, men det är svårt att få översyn på hur många som tycker om vilken.
Bara en tanke...

(denna tråden handlade ju om specifika märken så det var inte menat mot denna tråden på nåt sätt)

Det hade varit en bra grej.
Då får man fram vilka märken som är bra och dåliga.

Ja precis. Och man får en väldigt enkel översikt.

*kl*
Ställer mig hos skaran som har en Ifor och är supernöjda.

Enda nackdelen jag kan se är att det är ett rätt så tungt släp. men hästen älskar det så jag vill ite byta bort det.

Jag har ett Tranesläp nu från 98, helt ok. Men skulle vilja ha en ny Boj!!

Jag fick ett pris på en Boy bravo boggi
med taklucka , dörrar,stödljul 81900-
+3000 för vinter däck

Jag tycker det låter mycke. De har ju kvallite. Men är det sån skillnad?
Jag kör så lite med min häst behöver inget lyx åk.

Rotterö skrev:
Någon som vet kvalliten på dessa vagnar
http://www.godelov.se/?tramper

Har inte sett dem i rl. Ser ut och verkar som ett "vanligt" EU-släp typ Böckmann, Henra eller Christ på bild o info.

Priserna är RÄTT -det är svenska märken som tar löjligt överpris. Bara korkat att betala för mkt.

Jag skulle köpa en boj.

Många utav de lite "nyare" transporterna har många fina lösningar o så, men oxå en del brister tycker jag. En sak jag inte gillar är att bakbommarna ofta hänger på mellanväggen som blir väldigt svajig o tung att flytta
Böckman o Cheval skulle jag dessutom inte köpa pga av metallbrickan på bakluckan som låser inredningen när bakluckan stängs. Om man behöver flytta mellanväggen när man lastar så blir det en risk.

När jag började kolla marknaden för att bestämma vad i skulle köpa så hade jag lite förkärlek till boj och vissa grejer hos andra verkar bra men totalt så vinner boj. Synpunkter mottages tacksamt :) Vad e inte bra med en boj - jag vill veta innan vi slår till!

Jag har en Boj och är mkt nöjd med det mesta.
På minussidan kan jag nämna ventilationen som faktiskt bara består av takluckan och överluckan bak. Hade nog gärna sett att det fanns fler luftinsläpp. Samtidigt kör jag med termometer i släpet (kan se tempen i bilen) och har under heta sommardagar kört med överluckan stängd, men på yttersta hacket och temperaturen blir faktiskt inte alls hög. Så på något sätt ventilerar den bra ändå, kanske genom baksuget som bildas och luften som sugs in i springan bak (jag gillar inte att köra med takluckan öppen pga allt oljud).
Jag valde också att ha därrar bak på mitt släp, vilket jag ångrar idag. Perfekt om man ska köra fölungar, men kanske inte annars. Svårt med i- och urlastning när man är själv om man inte har en häst som står stilla och väntar när man lastat medan man lossar gummibanden som fäster dörrarna så att de inte slår igen mot hästen (pga lutning eller vind). Bäst är att parkera i nedförsbacke så öppnar sig dörrarna själva och håller sig där utan gummiband. Gummibanden sitter alltså fästade på baksidan av dörrarna, mot transportens yttersidor.
Två små minus alltså. Annars bara stora plus för väghållning, hållbarhet, service hos fabriken, m.m.

jag rekomenderar verkligen min transport Westfalia heter det.. är verkligen super.. den enda "nackdelen" är att mamma ibland inte märker att vi har häst där bak och inte hinner bromsa i tid:angel:
gillar inte alls böckman... vilgliga och superläskiga att ha där bakom bilen.. så aldrig ett böckman..

Jag har hört fler som e nöjda med sin westfalia men jag kan inte hitta nån återförsäljare eller ens en begagnat annons på internet. Var köpte ni eran? Man vill ju helst slippa åka till Tyskland för att titta.
Nån annan som vet var man hittar westfalia transporter?

Liknande trådar

Utrustning Hej, vet någon här något om böckman duo R? Vi funderar på och köpa men för min häst som får panik och blir klaustrofobisk i trailern...
Svar
2
· Visningar
267
Senast: Panikponnyn
·
Utrustning Jag måste sälja nuvarande transporten för att byta till en fronturlastad. Kraven är stabil, aluminium eller kompositgolv, sadelkammare... 2
Svar
28
· Visningar
1 178
Senast: MiniLi
·
Utrustning Funderar på att byta transport Stora frågan vad får man för en Värmlands vagn, Gaupen H2-1200 Enkelaxlad från 2013 Inget fel på...
Svar
5
· Visningar
402
Utrustning Behöver tips på - Transport med stuteriinredning och sadelkammare - baklängestransport med frontlastning och stuteriinredning samt...
Svar
2
· Visningar
398
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka