Bukefalos 28 år!

Vilken Transport?

G

GUMZAN

Jag skulle vilja höra lite åsikter om hästtransporter med dörrar. Har en häst som tycker det är lite otäckt när hon ska gå uppför lemmen, dessutom är det svårt för henne att hålla fötterna på den när hon ska ut( hon går gärna bredvid). Det måste väl vara bättre med dörrar eller?:banana:
 
Sv: Vilken Transport?

De jag pratat med som har transporter med step-up har varit mycket nöjda, och deras hästar har blivit lättare att lasta.

Immer

PS. Det stavas läm (med ä) :o
 
Sv: Vilken Transport?

Jag har en sån transport sen i Januari och jag är mkt nöjd med den. Jag tror att hästarna föredrar att kliva ombord.
 
Sv: Vilken Transport?

Hej!
Har en Fautras sen 5 år tillbaka. (med dörrar och uppsteg)
Är helnöjd :bump:.
Ägde tidigare en kylinge. En av mina hästar brukade kasta sig ut bakåt innan lämmen fällts ner (bredåkare, annars la hon sig på sidan och galopperade). Haft massor med mardrömsturer med den damen (hon har även lyckats ha sönder en lång stålbom, genom sparkar och tyngd :smirk: .(fronturlastad i flera år efter detta)
Hon gillar också att kasta sig i trav/galopp uppför lämmen :crazy: och då blir man lätt trängd/klämd. Men med denne transport tänker hon en gång extra då hon vet att hon steg upp...går nu lugnt och sansat ut bakåt.

Har aldrig varit så enkelt och smidigt med lastning oavsett häst (svår/enkel) En stor fördel är oxå det två stora skötdörrarna fram till med fullhöjd. Inget mer böjande och trixande för att komma in.
Smidigt och lätt att stänga bakom hästen.

Detta blev långt....men det är den bästa transporten jag ägt, så vill du ha det enkelt......:rofl:
 
Sv: Vilken Transport?

Är det något speciellt man bör tänka på innan man köper en sån transport, eller är alla lika bra?
 
Sv: Vilken Transport?

Har en kompis med en Ifor Williams som både hon och hästen verkar gilla.:D
 
Sv: Vilken Transport?

Tack så mycket för att du delade med dej av dina erfarenheter. Eftersom jag har problem med min dam vid lastning så kanske det är hög tid att byta transport. Men en sån är väl väldigt dyr eller?
 
Sv: Vilken Transport?

GUMZAN skrev:
Tack så mycket för att du delade med dej av dina erfarenheter. Eftersom jag har problem med min dam vid lastning så kanske det är hög tid att byta transport. Men en sån är väl väldigt dyr eller?

Japp tyvärr är de ganska dyra,,,ett annat alternativ är Ifor Williams. Jag gick mest på stabilitet och "skranglighet" när jag valde (då jag har en häst som är lite :devil: )
Känner några som har Ifor och de är oxå helnöjda..
Lycka till
 
Sv: Vilken Transport?

Har en Ifor! Dock ej med kombiramp (dörrar) men kommer skaffa det så fort jag har råd. Är väldigt nöjd med min transport:love:

Kan mycket väl tänka mig att hästarna tycker bättre om att slippa rampen, och kan absolut rekommendera Ifor Williams. Lite billigare också, köpte min för runt 40 och det är en 98!

MVH Marie
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Eftersom snön kom, det frös och dörröppnaren på baksidan som är enda vägen jag tar mig ut och in med manuell rullstol, promenadscooter...
Svar
0
· Visningar
404
Senast: IngelaH
·
Anläggning Jag har de superbekvämt att ha hästen utanför min dörr, hyr en lägenhet på en liten hästgård med stall. Det är min häst och stallägarens...
Svar
19
· Visningar
2 138
Senast: Smurfoff
·
Hästmänniskan Jag förstår inte hur jag kan ha hängt i stall i 30 vintrar och fortfarande inte hittat något som håller mig varm om fötterna. Söker tips...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 660
Senast: Buongusto
·
Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
3 019
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp