Vilken vikt bör hon ha?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare kbr
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 659
Sv: Vilken vikt bör hon ha?

skulle tippa på att den bör ligga mellan 400-450 kg beroende på om den är av brukstyp eller det ädlare slaget.

Sv: Vilken vikt bör hon ha?

Beroende på typ så som de andra sagt, 400 - 450 kg. Min herre (diamond cross) på 151 väger 391 i normalhull och i form, och går upp och nosar på 425 på betet ;)

SOm jmf så eng fbldonnan på drygt 155 väger 450 kg i 'full kondition'. Ser ut som en ardenner bredvid valacken, så man skulle kunna lura sig grovt på viktskillnaden mellan de två.

Och mitt arabsto på 155, hon var FET när hon vägde 450 kg.

Så, går inte säga exakt, beror helt på typ, kondis osv. Men mellan 400 - 450 ungefär.

Liknande trådar

Hästvård På tidigare hästar har jag några gånger varit och vägt dem, eller så har det varit enklare att gissa/mäta ungefärlig vikt utifrån...
Svar
13
· Visningar
665
Hästvård Ska börja ge min häst Gastrogard i morgon för magsår. Veterinären som skrev ut medicinen sa att jag kan ge det när som helst under...
Svar
1
· Visningar
306
Hästvård Hovslagaren var här igår. Han hade sin praktikant med som varit med ett par gånger förr. Hen går sista terminen på...
Svar
19
· Visningar
1 266
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Behandlar hästen med TENS i rehabsyfte, hyr just nu en i 3 veckor, de rekommenderar att köpa en själv, jag googlar och blir inte klok...
Svar
0
· Visningar
361

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Senast tagna bilden XVI
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka