Bukefalos 28 år!

Vilket är bandet jag söker

vinkelina

Trådstartare
Ni vet. Plötsligt poppar det upp minnen från förr som man inte kan glömma.

I början på 2000-talet fanns det ett band som sjöng pampig gregoriansk/medeltida liknande musik med maffiga videor till, rätt mörka sådana. . Och hur jag än googlar kommer jag inte på vilket.

Kommit fram till att det inte är gregorian och era känns inte heller rätt. Fanns det andra band eller sviker mitt minne mig så mycket
 
Ni vet. Plötsligt poppar det upp minnen från förr som man inte kan glömma.

I början på 2000-talet fanns det ett band som sjöng pampig gregoriansk/medeltida liknande musik med maffiga videor till, rätt mörka sådana. . Och hur jag än googlar kommer jag inte på vilket.

Kommit fram till att det inte är gregorian och era känns inte heller rätt. Fanns det andra band eller sviker mitt minne mig så mycket
Era kanske? 😊

Edit: Glöm vad jag sa, kan tydligen inte läsa 🤪
 
Tidigt -00 känns det som att flera band kunde passa in på beskrivningen, så genre kunde hjälpa. Jag minns inte musikvideos värst bra… men div metal-ish band kunde ju passa in på den musikaliska beskrivningen, kanske? Hammerfall, Edguy, Cradle of Filth och tidigare nämnda Evanescense.
 
Within Temptation. :heart Men jag vet inte hur medeltida, gregorianska elelr mörka de är heller egentligen. 😅
 
Kan ju inte låta bli att nämna Him heller, men eftersom TS nämnde att det inte var Era i första inlägget så misstänker jag att jag vevar åt helt fel håll… 🤔
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 437
Senast: Nepenthe
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har egentligen i flera år lockats av tanken på att vistas i en stuga utan el och indraget vatten, för att känna på hur det kändes...
Svar
0
· Visningar
712
Senast: cassiopeja
·
Äldre Jag har svaga minnesbilder från ett klipp min mormor hade på ett VHS-band som jag kollade på hos henne när jag var liten. Det var någon...
Svar
3
· Visningar
815
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp