Vilket är det SÄMSTA läder du stött på?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Lawendel
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 51
  • Visningar Visningar 5 065
Sv: Vilket är det SÄMSTA läder du stött på?

ÖoB sadlarna är inte mycket att hurra för.

Håller med!!! Det är nog det värsta jag någonsin sett!!!! :eek: De borde plockas bort ur sortimentet och förbjudas av djurskyddsskäl... :crazy:

Kingston o Pinto är ju riktiga kanonsadlar i jämförelse!!!

jag var på ÖB och tittade idag, och jag måste nog säga att jag är böjd att hålla med :crazy: de sadlarna var inte roliga nånstans!

Ett träns som jag köpte från Bole var av extremt dålig kvalitet. Sprucket redan när det kom, och oljebad gjorde ingenting bättre...

ridgjorden från h*öks ,träns från b*rjes och kingstone sadlar!

Jag hade en westernsadel från Hansbo här för provning en gång. Den var också i läder som mer liknande papper. usch! (Mitt Börjesträns däremot är jag väldigt förtjust i)

Tyvärr är ju Hansbo uppköpt av Willab så deras sortiment borgar inte längre för samma gamla kvalité. Skit trist rent ut sagt!!

Hela lädersortimentet från Börjes, ÖoB, Harald Nyborg...
Hööks billigare modeller av all utrustning i "läder"
Charismautrustning (skräpläder med 5cm tjockt färglager på...)
Alla westernsadlar där nypriset ligger under 10 000:-

Senast ändrad:

H**ks billigaste träns.Skitdålig kvalite när jag köpte det i brun färg.Men när jag köpte det i svart färg så var det super :D
H**ks ponnyträns med stenar på pannbandet, det skulle vara svart men det var grått och lädret var torkat :(
Jacson träns, asdåligt läder!!!

Hela lädersortimentet från Börjes, ÖoB, Harald Nyborg...
Hööks billigare modeller av all utrustning i "läder"
Charismautrustning (skräpläder med 5cm tjockt färglager på...)
Alla westernsadlar där nypriset ligger under 10 000:-

jaså du har köpt ALLT som de har i läderväg?

konstigt då har väl jag fått tag på "måndagsexemplar" av de grejerna jag har och använder dagligen, för de är kanon.

Eexempel: träns som jag köpte till min första häst för 8 år sen, tränset används flera dagar i veckan och är kanon fortfarande, köpt på börjes för 75 kr!

mitt sämsta läder jag haft var ett träns från Classic, var som papper efter flera månaders användning och x antal insmörjningar...:crazy:

kl

Ett träns från börjes.. Det går verkligen inte att få mjukt.

KNAPP!

Jag hade ett brunt jacsson träns som jag köpte -99. Underbart läder! Blev det lite tort, bara dra ett lager fett på. Som nytt.
Tyvärr sålde jag det när hästen såldes. Ångrar mig lite :o!

Måste nog vara ett Jacson träns. Sprickor trots ihärdigt smörjande. :crazy: Sen ett svart GG träns, tappade färgen o var stelt. Var däremot nöjd med ett brunt. Verkar som kvalitèn varierar...
Numera köper jag bara träns av bra kvalitè som jag vet håller ett tag..

Däremot hade jag ett billigt träns från Börjes under många år som jag älskade :D så man ska nog ha lite tur.

Liknande trådar

Utrustning Köpte ett begagnat träns, och hela tränset hade fått sig ett oljebad! 🫣 Där det bara är läder har jag lyckats få det ok genom att...
Svar
5
· Visningar
899
Senast: Fibusen
·
Utrustning Jag letar efter en grimma likt denna på bilden. (Obs! Prisklass lägre/slit och släng) Dvs vanlig nylon + ändarna som fäster i ringarna...
Svar
16
· Visningar
1 081
Senast: MimmiNO
·
Utrustning Hej jag söker tips på kläder som inte ger mig och hästen statisk elektrisitet. Jag har förstått att syntetiska material går bort och att...
Svar
0
· Visningar
152
Senast: Islaend
·
Utrustning Behöver tips på var en kan hitta ridstövlar i riktigt läder, helst utan snörning. Människan som ska ha dem är knappt 160 cm lång och har...
Svar
2
· Visningar
247
Senast: sweep
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31