I
I_Love_Humle
COLOR=RoyalBlue]
En fjording på 16 år, seg i munnen (hade en vass tand förut, men den blev bortraspad av dom förra ägarna). När vi köpte henne (i början av augusti) så fick vi med ett pessoa, som dom hade på yttersta ringen. Vi trodde ju att det var det bästa, men när vi började arbeta henne och hon blev piggare så blev hon VÄLDIGT tung när hon gick i form! Så bara för skojs skull lånade jag ett hackamore, o gud så bra hon gick! Inte i perfekt form, men så lätt att stanna, svänga, få igång osv. En helt annan häst!
[/COLOR]
Men vet inte riktigt om jag vågar rida med hackamore, vi rider nämligen bara ut, men tänk om hon drar iväg någon gång? Jag har ingen större lust att dra henne hårt över nosryggen precis! Finns det något bett ni skulle rekomendera?? (har hört att det inte är bra att hoppa med hackamore, varför?)
Men vet inte riktigt om jag vågar rida med hackamore, vi rider nämligen bara ut, men tänk om hon drar iväg någon gång? Jag har ingen större lust att dra henne hårt över nosryggen precis! Finns det något bett ni skulle rekomendera?? (har hört att det inte är bra att hoppa med hackamore, varför?)