S
_SunFloWer_
Tacksam för svar
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
_SunFloWer_ skrev:Vilkett bett skulle ni rekomendera till ett arabsto som är känslig i munnen och gärna slänger med huvudet, ibland flyger man nästan av
hon slänger med huvudet så fort hon får eftergift, ibland när hon tycker att hon ska få eftergift. hon har nu ett ganska tunt tredelat bett med sweet-iron. har haft tvådelat med d-ring förut och det vart lite bättre, fast bettet var så tunt att hon vart ännu känsligare, och kastade upp huvudet istället för "slänga ner" det.
Tacksam för svar
Håller med! Förra araben hade vi samma problem med. Vi kollade upp tänderna och tog bort de onödiga varg gaddarna. Det visade sig även att hon var sned i käken så "tandisen" rekomenderade ett smalt tredelat el bettlöst. Provade bettet men insåg att hon funkade betydligt bättre på det bettlösa. Fem åringen vi har nu har vi oxå bettlöst till. Han blir så spänd med bett.Jag har som fått för mig att araber har så smala käkar att det kan vara svårt att hitta ett bett som sitter bra... Lycka till!lill_flesky skrev:![]()
Många araber är kräsna med ryttarens händer. Jag provade massor av bett tills jag var tvungen att inse att det faktiskt var jag som orskade problemet inte betten. Stadig hand och mycket skänkel var det som gällde.
.