vilket bett?

• Hoppning
  • Trådstartare Trådstartare Krukan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 912
Sv: vilket bett?

Jag tror det beror mycket på hästen,
men en i stallet som har en häst med "tungt" huvud, har jaktbett med kindkedja, och det funkar bra för honom.

eftersom jag idag rider honom med ett 2 delat och de är en känslig häst funkar tyvärr ej ett så pass skarpt bett.. vill inte ens prova, men tack..

Hmm.. intressant, fr gag finns i bara 2 delat va? Värt att prova, tack..

Jag har en pålle som är lite framtung. När jag rider med bett med kedja samt hävstång, typ pelham eller jaktstång blir det nästan bara ännu mer att hon hänger i handen. Har testat gags, tvådelat och det funkar bäst av alla. Får upp huvudet och tvingar hästen att sätta under sig bakbenen. Nu rider jag däremot på vanligt rakt bett med lite upphöjd hand, funkar super!!

Liknande trådar

Dressyr Min häst har en tendens att börja tugga på bettet (läs öppna och stänga munnen) när han tycker att saker är jobbigt/han tar i. Det...
Svar
9
· Visningar
556
Senast: Elo
·
Hoppning Såg idag en blå tunga på hopphäst på GHS. Syntes tydligt från min plats i TV-soffan- Såg också hästar som gapade med skarpa bett i...
Svar
18
· Visningar
1 649
Senast: Shaggy
·
Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 210
Senast: sweep
·
Utrustning Min ponny är en MAXAD C ponny som är väldigt pigg men extremt känslig. Jag håller på att försöka se över hans bett då han har väldigt...
Svar
7
· Visningar
492

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka