Vilket flugtäcke är bäst?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Fidelity
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 1 210
F

Fidelity

Letar efter ett flugtäcke till mitt fullblod att ha på betet i sommar.
Ska skydda mot uv-strålar, skydd mot knott och mygg osv. och vara slitstarkt. Måste ha bra passform och hals.

maxpris: 1500 kr

Sv: Vilket flugtäcke är bäst?

Jag har beställt ett HW Amigo BugRug. Kommer väl inom 2 veckor, men jag hoppas och tror att det är bra.
900 kostade det, inte alls dyrt tycker jag.

Fidelity skrev:
Letar efter ett flugtäcke till mitt fullblod att ha på betet i sommar.
Ska skydda mot uv-strålar, skydd mot knott och mygg osv. och vara slitstarkt. Måste ha bra passform och hals.

maxpris: 1500 kr

Bucas Buzz off

Horseware. Har det man sätter fast halsdelen runt öronen, kanon! Ligger still, skyddar kanon o bra passform. Kostar runt 1500 kr i de flesta affärer, går att beställa billigare på nätet, men då tillkommer frakt i lite annat så det går nästan på ett ut.

Köp ett eksemtäcke.
De skyddar o sitter.
Har sytt på fårskinn på bakbenssnoddarna.

Har haft dessa i 5 år nu.
Provade innan det alla flugtäcken som inte skyddar ngt vidare.

Sätter fast mössan i nacksnodden- så om den åker av så behöver man inte leta i hela hagen.

Plagiatet på H...ks är prisvärt men om hästen är jättestor måste maN SPEC. BESTÄLLA :bump:

Jag gillar Hööks flugtäcken..
De har bra passform, har UV-skydd och kostar c:a 500,- vilket inte är så dyrt alls.. Min häst (appaloosa), får utslag på de vita partierna efter mygg, så jag föredrar Hööks.

Jag har ett flugtäcke från Hööks och på min häst sitter det jättedåligt >.< Halsen hålls inte uppe om man inte har grimma på honom och har han grimma på sig för länge får han skav.

Inte Horsewares Dustbuster! Den är perfekt inomhus/transporten innan tävling men inget att ha ute i hagen.

Liknande trådar

R
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
1 005
Senast: ako
·
Utrustning Min ryktväska faller snart i småbitar och behöver bytas ut. Finns ju rätt många olika varianter att välja mellan, hoppas att buke som... 2
Svar
25
· Visningar
1 737
Senast: Edla
·
Utrustning Vad har ni för tips ang flugtäcken. Vi är nu inne på tredje täcket den här sommaren... Amigo Buzz-Off, Haglunds..., har nu beställt ett...
Svar
3
· Visningar
790
Senast: Freazer
·
Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer... 3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 769

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24
  • Vi som letar häst II
  • Brodd och skydd?
Tillbaka