Vilket salt ska jag ta?

Lillsillen

Trådstartare
Ska göra eget koksalt och har grovt medelhavssalt och vanligt salt med jod.
Vilket är bäst till koksaltlösning? och gäller samma dosering (15 ml) för båda sorter?

Sv: Vilket salt ska jag ta?

Vad jag har lärt mej så ska man inte använda salt med jod i till hästar iaf, hur det är med havssalt vet jag inte.

Sv: Vilket salt ska jag ta?

Hur det är att göra koksalt vet jag inte, men jag skulle inte heller ta det med jod.

Nej allt salt är inte havssalt, man utvinner salt ur saltgruvor. Ungefär som kol eller hur man ska säg. Havssalt tar man ju ur saltvatten som man låter dunsta, kvar är då havssaltet.

Liknande trådar

Hästvård Jag pratade med två veterinärer på kliniken när jag var där för Barkas senaste ultraljud. De kunde båda tänka sig att problemen vid... 2
Svar
20
· Visningar
1 851
Senast: sorbifolia
·
Hästvård På tidigare hästar har jag några gånger varit och vägt dem, eller så har det varit enklare att gissa/mäta ungefärlig vikt utifrån...
Svar
13
· Visningar
653
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
901
Senast: tara
·
Fordon Hej, Ja som rubriken säger - när ska man byta bil? Jag har en Volvo V40 från 2015 som har gått 13’ mil, jag har ägt den 3 år. Rullat på... 2 3
Svar
53
· Visningar
2 062
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Inredningstråden nr3
  • Hiss eller diss - del 6
  • Semestra i Norrland

Hund, Katt, Andra Djur