Vilket torrfoder? Och andra foderfrågor

Det räknas inte som barf iaf :).
Okej, nästa fråga! Vad är skillnaden på barf och färskfoder? Är det att barf innehåller ben/görs på egen hand? Är barf nödvändigtvis bättre än färskfoder, eller är de jämlika?

Det här tycker jag är svårare att googla mig fram till. Dels för att jag inte vet vad jag ska kolla efter, men också för att de flesta sökresultat tycks handla om hundars kost, inte katters.

Vad tråkigt det är att vara så okunnig. :p
 
Okej, nästa fråga! Vad är skillnaden på barf och färskfoder? Är det att barf innehåller ben/görs på egen hand? Är barf nödvändigtvis bättre än färskfoder, eller är de jämlika?

Det här tycker jag är svårare att googla mig fram till. Dels för att jag inte vet vad jag ska kolla efter, men också för att de flesta sökresultat tycks handla om hundars kost, inte katters.

Vad tråkigt det är att vara så okunnig. :p
Skillnad o skillnad?
Om du ger ett kommersiellt tillverkat färsk/torrfoder av bra kvalitet så vet du att djuret får i sig det den behöver. BARF är inte nödvändigtvis bättre, eller snarare folks föreställningar om BARF. En falukorvsring eller ett paket köttbullar är inte BARF, även om det fungerar som nödlösning.
Observera att lök är giftigt för hundar, lök bryts inte ned av hundkroppen, lök ackumuleras o förgiftar hunden.
 
Nja, taurin är det väl som det är för lite av? Finns i hjärta och inälvor + katter är inte skapta att äta spannmål och andra vegetabilier.

Okej, dvs inget spannmål alls? Kollade MUSH som har spannmål i hund- men ej kattmat. Har ingen koll på taurin men i alla fall vår hund käkar väldigt mycket inälvsmat, men det är inte tillräckligt ändå?
 
Okej, dvs inget spannmål alls? Kollade MUSH som har spannmål i hund- men ej kattmat. Har ingen koll på taurin men i alla fall vår hund käkar väldigt mycket inälvsmat, men det är inte tillräckligt ändå?
Nu pratar vi om kattmat, inte hundmat. Hundmat är inte lämplig föda för en katt då en katt är renodlat rovdjur och köttätare.
 

Liknande trådar

Katthälsa Gissar på att detta är en ständig fråga och att svaret allt som oftast är: blötmat eller barf inte torrfoder. Nu är problemet att det...
Svar
10
· Visningar
3 623
Senast: Skjøldur
·
Katthälsa Vår kastrerade hankatt på 8 år har hela livet haft problem till och från med kliande öron , svarthaka och stort pälssläpp. (Men får inte...
Svar
6
· Visningar
2 630
Övr. Katt Jag har ett dilemma och skulle behöva bolla lite. Honkatt, faller lätt ur och har varit väldigt kräsen. Hon är liten till växten och...
Svar
4
· Visningar
861
Senast: Centaur
·
I
Katthälsa Hej! jag har en liten 19-årig kisse som fick njursvikt i höstas. Har sen dess krånglat med alla de sorters njurfoder som jag känner...
Svar
2
· Visningar
8 494
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp