vilket träns och bett?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare fjordih
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 862
F

fjordih

jag har en väldigt het häst som gärna vill springa fort medans jag vill ha det lugnt och i arbete, tänkte köpa nytt träns samt bett vilket skulle ni föredra till en het men ändå snäll häst?

Sv: vilket träns och bett?

Tränsbett, och massor av tråkiga lydnadsövningar. ;)

Vilket träns du köper är en smaksak, jag gillar stilrena men kanske något diskret eller klassiskt på pannbandet.

Sv: vilket träns och bett?

jag har en väldigt het häst som gärna vill springa fort medans jag vill ha det lugnt och i arbete, tänkte köpa nytt träns samt bett vilket skulle ni föredra till en het men ändå snäll häst?

Tränset och bettet är en nödbroms.

Ett vanligt träns med ett vanligt tränsbett (rakt, två eller tre-delat är en smaksak som hästen ska bestämma vad den gillar bäst) och sen tränar du på lydnadsövningar och lär dig rida med kroppen (rumpan, benen, magen) och inte med händerna och slita hästen i munnen i onödan.

När du har lärt dig det kommer hästen att lära sig att stanna bara beroende på hur du sitter och andas.

Mina hästar springer mer ju mer man sliter dom i munnen...
Din kan ju också vara så.. Det är trots allt väldigt vanligt..

Liknande trådar

Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 247
Senast: sweep
·
Utrustning Min ponny är en MAXAD C ponny som är väldigt pigg men extremt känslig. Jag håller på att försöka se över hans bett då han har väldigt...
Svar
7
· Visningar
531
Utrustning Hej! Överväger att köpa ett nytt bett till min ena. Använder ett vanligt tränsbett med fasta ringar idag men vill ha ett som är något...
Svar
15
· Visningar
1 248
Senast: dukie
·
R
Utrustning Vilka bett lösa träns tycker ni är bäst och varför? Alltså inte märken och då utan tillexempel hackamore eller side pull eller så! Om...
Svar
0
· Visningar
288
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka